أهلا وسهلا بك زائرنا الكريم، اذا كانت هذه زيارتك الأولى للمنتدى، فيرجى التكرم بالاطلاع على القوانين بالضغط هنا. كما يشرفنا أن تقوم بالتسجيل بالضغط هنا إذا رغبت بالمشاركة في المنتدى، أما إذا رغبت بقراءة المواضيع والإطلاع فتفضل بزيارة المواضيع التي ترغب.

مزيد من التأخير المتوقع للطائرة انكا ANKA

حفظ البيانات؟
الرئيسية
التسجيل
الدخول
فقدت كلمة المرور
القوانين
البحث فى المنتدى



الرئيسيةالتسجيلدخول

شاطر | .
 

 مزيد من التأخير المتوقع للطائرة انكا ANKA

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
Magic_touch

مســـاعد
مســـاعد



الـبلد :
التسجيل : 25/08/2007
عدد المساهمات : 471
معدل النشاط : 321
التقييم : 67
الدبـــابة :
الطـــائرة :
المروحية :




مُساهمةموضوع: مزيد من التأخير المتوقع للطائرة انكا ANKA    الأحد 15 سبتمبر 2013 - 15:41



شراء شركة Avic  الصينية للشركة المانبة Thielert المفلسة المنتجة لمجركات الطائرت التربوبروب سيعطل مشروع الطائرة التركيا انكا حيث اعلنت الشركة الصينية انها ستغلق القسم العسكرى منذ اغسطس الماضى وقامت بايقاف تسليم المحركات منذ اغسطس

وتحتاج تركيا 10 محركات لتلبية طلبات الجيش التركى من الطائرة انكا التى توقف تسليم المحركات فى اغسطس

والاتراك الان لم يعد لديهم حل الا البحث عن محركات بديل مثل محركات الطائرت الاسرائيلية هيرمس او تطوير محرك جديد وكلاهما يعنى مزيد من الوقت لتعديل التصميم واختبارات ادماج محرك جديد


ANKARA — Chinese group Avic International’s acquisition of Thielert, a bankrupt German maker of diesel engines for aircraft, may further delay Turkey’s indigenous drone, the Anka, which would have been powered by Thielert’s Centurion engine.

Avic has said it plans to fold Thielert into its Continental Motors division and is giving up military business. Deliveries have stopped, the state-run Chinese company announced in August.

The Ankara-based Turkish Aerospace Industries (TAI), which develops the Anka, had ordered the Centurion for a batch of 10 aircraft. Now TAI must look elsewhere to find a new engine to power Turkey’s first indigenous UAV.

“This may not be an easy task although one option is to ask TEI [Turkish Engine Industries] to develop and produce a new engine,” one TAI official said. Both TAI and TEI are owned by a military support fund.

Turkish procurement authorities were preparing to sign a contract to buy 10 Ankas. Meanwhile, the Turkish police force was also preparing to place an order for the Anka.

Before the engine snag, another problem delayed the Anka program. A locally-developed electro-optical sensor, made by military electronics firm Aselsan, did not fit Anka’s specifications and TAI was mulling using a foreign sensor.

Thielert was supplying engines for aircraft including a US Army version of the General Atomics Predator. General Atomics has acquired the engine data package and intends to continue production and support.

The Anka successfully passed acceptance tests late in January. The final, decisive tests on Jan. 20-21 involved a full endurance, 18-hour flight, successful auto landing, data link performance at a distance of 200 kilometers under winds up to 45 knots, and night take-offs and landings.

The Anka has completed more than 150 flight hours. There is a possibility that TAI could develop a satellite-controlled version of the Anka, company officials say.

The Anka is a medium-altitude, long-endurance drone. Such UAVs usually operate for 24 hours at an altitude of 10,000 feet.

Anka, meaning Phoenix in English, is the first MALE-type UAV to be produced by TAI. One of the prototypes crashed during a test flight in September, but several other flight tests have been carried out successfully.

Anka+, another version of the Anka, calls for an armed vehicle, using a rocket attached to its body and sensors.

An industry expert said finding a new engine supplier may not resolve the entire problem immediately.

“Any new engine will have to be fitted into the Anka, which was designed for the Thielert engine. This will require new [engine] integration work. New tests should also be done,” he said.

One procurement official familiar with the Anka program admitted that the engine problem may cause new delays.

“Even if we found a new [engine] supplier, this will mean further delays and extra costs,” he said.

http://www.defensenews.com/article/20130912/DEFREG01/309120010/Thielert-Sale-Might-Further-Delay-Turkish-Drone
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
ahmedsalah95

لـــواء
لـــواء



الـبلد :
العمر : 20
المهنة : طالب
المزاج : معتدل
التسجيل : 18/06/2011
عدد المساهمات : 3216
معدل النشاط : 2814
التقييم : 77
الدبـــابة :
الطـــائرة :
المروحية :



مُساهمةموضوع: رد: مزيد من التأخير المتوقع للطائرة انكا ANKA    الإثنين 16 سبتمبر 2013 - 19:11

معنى ذلك عدم تسلم مصر طائرتها
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
الفك المفترس

عريـــف أول
عريـــف أول



الـبلد :
التسجيل : 30/11/2012
عدد المساهمات : 119
معدل النشاط : 144
التقييم : 2
الدبـــابة :
الطـــائرة :
المروحية :




مُساهمةموضوع: رد: مزيد من التأخير المتوقع للطائرة انكا ANKA    الثلاثاء 17 سبتمبر 2013 - 12:33

الحل بسيط نكلم الصين تكلم الشركة تسمح بانتاج المحركات لمصر
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
 

مزيد من التأخير المتوقع للطائرة انكا ANKA

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
منتدى الجيش العربي Arab Army Forum :: الأقســـام العسكريـــة :: الأخبـــار العسكريـــة - Military News-
التعليقات المنشورة لا تعبر عن رأي ادارة الموقع ولا نتحمل أي مسؤولية قانونية حيال ذلك ويتحمل كاتبها مسؤولية النشر

Powered by Arab Army. Copyright © 2015

شركاؤنا: روسيا ما وراء العناوين