أهلا وسهلا بك زائرنا الكريم، اذا كانت هذه زيارتك الأولى للمنتدى، فيرجى التكرم بالاطلاع على القوانين بالضغط هنا. كما يشرفنا أن تقوم بالتسجيل بالضغط هنا إذا رغبت بالمشاركة في المنتدى، أما إذا رغبت بقراءة المواضيع والإطلاع فتفضل بزيارة المواضيع التي ترغب.

ما هي افضل مقاتلة لمصر - صفحة 2

حفظ البيانات؟
الرئيسية
التسجيل
الدخول
فقدت كلمة المرور
القوانين
البحث فى المنتدى



الرئيسيةالتسجيلدخول

شاطر | .
 

 ما هي افضل مقاتلة لمصر

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل 
انتقل الى الصفحة : الصفحة السابقة  1, 2, 3, 4  الصفحة التالية
كاتب الموضوعرسالة
j1l2a3d4

مســـاعد أول
مســـاعد أول



الـبلد :
العمر : 102
المهنة : pilot in the future incha'alah
التسجيل : 19/02/2013
عدد المساهمات : 582
معدل النشاط : 711
التقييم : 54
الدبـــابة :
الطـــائرة :
المروحية :




مُساهمةموضوع: رد: ما هي افضل مقاتلة لمصر   الثلاثاء 26 مارس 2013 - 13:14

المشكلة انا مصر لن تحصل على سو 35 حتى اكتفاء روسيا و حلفائها الان ننتضر سو 30


الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
احمد الصقر

لـــواء
لـــواء



الـبلد :
المزاج : احب التدمير
التسجيل : 19/11/2012
عدد المساهمات : 2718
معدل النشاط : 2427
التقييم : 123
الدبـــابة :
الطـــائرة :
المروحية :



مُساهمةموضوع: رد: ما هي افضل مقاتلة لمصر   الثلاثاء 26 مارس 2013 - 13:29

الرافال تايفون سعرهم غالي فشخ اوي الاف15 هيدونا ايه النسر بدون امرام الاف16 بلم52 احسن منها
الحل
جيان 20 لان المقاتله الي هتخش مصر هنعقد 30-40 سنه وجيل رابع ونصف قرب خلاص يبقي من الايام الخوالي
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
ahmed hero

عمـــيد
عمـــيد



الـبلد :
المهنة : ادمن بيدجات عسكريه وبدرس
المزاج : الحمد لله والشكر لله
التسجيل : 17/09/2012
عدد المساهمات : 1525
معدل النشاط : 1579
التقييم : 56
الدبـــابة :
الطـــائرة :
المروحية :




مُساهمةموضوع: رد: ما هي افضل مقاتلة لمصر   الثلاثاء 26 مارس 2013 - 13:42

@احمد الصقر كتب:
الرافال تايفون سعرهم غالي فشخ اوي الاف15 هيدونا ايه النسر بدون امرام الاف16 بلم52 احسن منها
الحل
جيان 20 لان المقاتله الي هتخش مصر هنعقد 30-40 سنه وجيل رابع ونصف قرب خلاص يبقي من الايام الخوالي
ايه يا ابني اللي انت بتقولوا ده 18
مش انت لسه من يومين كنت عمال تلمح ضمنيا ومباشره ان الرافال جايه في موضوع مدرج الطيران في مصنع حلوان 24
ثانيا : اف 16 بلوك 52 ايه هي اللي احسن من الاف 15
هاتولي حسين 25
الصين لسه ماعملتش ال ws-13 رسمي ع الجيان 10 ولسه شغاله ع المحركات الروسي
وامريكا قدامها ع ال f-35 حوالي 5 اعوام لتنتهي من العمل بها رسميا وتسمح بتصديرها لاسرائيل
والباك فا علي 2019 بسبب العيوب الكثيره التي بها واهمها عيوب التصميم ومشاكل كونها شبحيه
مابالك بالجيان 20 التي ستعتمد ع الباك فا
يبقي نجيب جيان 20 علي 2023 ولا حاجه
ههههههههههههههههههههههههههههههه تكون الاف-35 بقت جيل قديم عند اسرائيل
يستحسن تمسح المساهمه دي عشان مافيهاش حاجه صح 21
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
احمد الصقر

لـــواء
لـــواء



الـبلد :
المزاج : احب التدمير
التسجيل : 19/11/2012
عدد المساهمات : 2718
معدل النشاط : 2427
التقييم : 123
الدبـــابة :
الطـــائرة :
المروحية :



مُساهمةموضوع: رد: ما هي افضل مقاتلة لمصر   الثلاثاء 26 مارس 2013 - 13:52

ايه يا ابني اللي انت بتقولوا ده
مش انت لسه من يومين كنت عمال تلمح ضمنيا ومباشره ان الرافال جايه في موضوع مدرج الطيران في مصنع حلوان
ثانيا : اف 16 بلوك 52 ايه هي اللي احسن من الاف 15
هاتولي حسين
الصين لسه ماعملتش ال ws-13 رسمي ع الجيان 10 ولسه شغاله ع المحركات الروسي
وامريكا قدامها ع ال f-35 حوالي 5 اعوام لتنتهي من العمل بها رسميا وتسمح بتصديرها لاسرائيل
والباك فا علي 2019 بسبب العيوب الكثيره التي بها واهمها عيوب التصميم ومشاكل كونها شبحيه
مابالك بالجيان 20 التي ستعتمد ع الباك فا
يبقي نجيب جيان 20 علي 2023 ولا حاجه
ههههههههههههههههههههههههههههههه تكون الاف-35 بقت جيل قديم عند اسرائيل
يستحسن تمسح المساهمه دي عشان مافيهاش حاجه صح

يابني غيرت راي وده كان هزار ده اولا ثاينا انت انا قوات اف15 ايجل اول نسخه القديمه ومتفتركش ان امريكا هتدينا الاف15 الاستريك ايغل
ثانيا النسر فقط مش النسر الضارب لاتقارن اصلا بالاف16 بلوك 52 انت هتجيب البلوك قبل الاخير للبوك الاول ليه يعني
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
فدائي الصاعقة

لـــواء
لـــواء



الـبلد :
المهنة : مواطن مصري
المزاج : الحمد لله ماشية
التسجيل : 30/08/2012
عدد المساهمات : 4356
معدل النشاط : 4345
التقييم : 262
الدبـــابة :
الطـــائرة :
المروحية :





مُساهمةموضوع: رد: ما هي افضل مقاتلة لمصر   الثلاثاء 26 مارس 2013 - 13:53

@ahmed hero كتب:
@احمد الصقر كتب:
الرافال تايفون سعرهم غالي فشخ اوي الاف15 هيدونا ايه النسر بدون امرام الاف16 بلم52 احسن منها
الحل
جيان 20 لان المقاتله الي هتخش مصر هنعقد 30-40 سنه وجيل رابع ونصف قرب خلاص يبقي من الايام الخوالي
ايه يا ابني اللي انت بتقولوا ده 18
مش انت لسه من يومين كنت عمال تلمح ضمنيا ومباشره ان الرافال جايه في موضوع مدرج الطيران في مصنع حلوان 24
ثانيا : اف 16 بلوك 52 ايه هي اللي احسن من الاف 15
هاتولي حسين 25
الصين لسه ماعملتش ال ws-13 رسمي ع الجيان 10 ولسه شغاله ع المحركات الروسي
وامريكا قدامها ع ال f-35 حوالي 5 اعوام لتنتهي من العمل بها رسميا وتسمح بتصديرها لاسرائيل
والباك فا علي 2019 بسبب العيوب الكثيره التي بها واهمها عيوب التصميم ومشاكل كونها شبحيه
مابالك بالجيان 20 التي ستعتمد ع الباك فا
يبقي نجيب جيان 20 علي 2023 ولا حاجه
ههههههههههههههههههههههههههههههه تكون الاف-35 بقت جيل قديم عند اسرائيل
يستحسن تمسح المساهمه دي عشان مافيهاش حاجه صح 21


ابقي كلمني فيس ياض بس حلوة هاتولي حسين
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
محمد رجب

لـــواء
لـــواء



الـبلد :
المهنة : مصمم المنتدى
التسجيل : 03/07/2012
عدد المساهمات : 3629
معدل النشاط : 3500
التقييم : 274
الدبـــابة :
الطـــائرة :
المروحية :




مُساهمةموضوع: رد: ما هي افضل مقاتلة لمصر   الثلاثاء 26 مارس 2013 - 13:53

اموت و اعرف السو 30 اخفت من الذاكره ليه 22
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
صاروخ m75

مســـاعد
مســـاعد



الـبلد :
العمر : 20
المهنة : طالب
المزاج : ربك يسهل
التسجيل : 10/01/2013
عدد المساهمات : 488
معدل النشاط : 655
التقييم : 16
الدبـــابة :
الطـــائرة :
المروحية :




مُساهمةموضوع: رد: ما هي افضل مقاتلة لمصر   الثلاثاء 26 مارس 2013 - 14:42

صحيح السو 30 قوية ولكن انا قلت لتسد الفجوة اقل شئ لازم تكون جيل رابع ونصف
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
القاتل المخيف

لـــواء
لـــواء



الـبلد :
العمر : 28
المهنة : قاتل بالفطرة
المزاج : ابكى انزف اموت وتعيشى يا ضحكة مصر
التسجيل : 10/08/2012
عدد المساهمات : 10921
معدل النشاط : 10500
التقييم : 576
الدبـــابة :
الطـــائرة :
المروحية :





مُساهمةموضوع: رد: ما هي افضل مقاتلة لمصر   الثلاثاء 26 مارس 2013 - 14:52

انسب طيارة هى الرفال او التايفون
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
احمد الصقر

لـــواء
لـــواء



الـبلد :
المزاج : احب التدمير
التسجيل : 19/11/2012
عدد المساهمات : 2718
معدل النشاط : 2427
التقييم : 123
الدبـــابة :
الطـــائرة :
المروحية :



مُساهمةموضوع: رد: ما هي افضل مقاتلة لمصر   الثلاثاء 26 مارس 2013 - 15:10

انسب طيارة هى الرفال او التايفون

الاتنين غالين فشخ
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
محمد رجب

لـــواء
لـــواء



الـبلد :
المهنة : مصمم المنتدى
التسجيل : 03/07/2012
عدد المساهمات : 3629
معدل النشاط : 3500
التقييم : 274
الدبـــابة :
الطـــائرة :
المروحية :




مُساهمةموضوع: رد: ما هي افضل مقاتلة لمصر   الثلاثاء 26 مارس 2013 - 15:12

اقتباس :
الفجوة اقل شئ لازم تكون جيل رابع ونصف
الفجوه تسد بالسو 30
اقتباس :

انسب طيارة هى الرفال او التايفون
يجب مراعه الوضع الاقتصادي وتاثير الكيان علي فرنسا
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
spider man

لـــواء
لـــواء



الـبلد :
المهنة : حرامي غسيل في وزارة الدفاع
المزاج : سنريهم اياتنا في الافاق (مسلم)
التسجيل : 20/12/2011
عدد المساهمات : 5125
معدل النشاط : 5155
التقييم : 525
الدبـــابة :
الطـــائرة :
المروحية :



مُساهمةموضوع: رد: ما هي افضل مقاتلة لمصر   الثلاثاء 26 مارس 2013 - 15:23

@F15as كتب:
نفرض امريكا قررت تبيع الاف15 لمصر هل سيكون تسليحها كامل او ناقص مثل الاف16


حلو مصطلح تسليحها ناقص دا .. هو لان المقاتلة امريكية لازم يبقي تسليحها امريكي 6

صدق المثل الي قال الي ميعرفش يقول عدس 3
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
احمد الصقر

لـــواء
لـــواء



الـبلد :
المزاج : احب التدمير
التسجيل : 19/11/2012
عدد المساهمات : 2718
معدل النشاط : 2427
التقييم : 123
الدبـــابة :
الطـــائرة :
المروحية :



مُساهمةموضوع: رد: ما هي افضل مقاتلة لمصر   الثلاثاء 26 مارس 2013 - 15:24

حلو مصطلح تسليحها ناقص دا .. هو لان المقاتلة امريكية لازم يبقي تسليحها امريكي

صدق المثل الي قال الي ميعرفش يقول عدس

يجد لا فجائتني هتحط عليه ايه ار77 ار73 بجد ازاي الكلام ده وامريكا اصلا مش هتبعها لينا
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
spider man

لـــواء
لـــواء



الـبلد :
المهنة : حرامي غسيل في وزارة الدفاع
المزاج : سنريهم اياتنا في الافاق (مسلم)
التسجيل : 20/12/2011
عدد المساهمات : 5125
معدل النشاط : 5155
التقييم : 525
الدبـــابة :
الطـــائرة :
المروحية :



مُساهمةموضوع: رد: ما هي افضل مقاتلة لمصر   الثلاثاء 26 مارس 2013 - 15:33

اولا الظروف الاقتصادية للدولة ليس لها علاقة باقتصاد القوات المسلحة تلك المؤسسة العملاقة التي تدير نفسها بنفسها دون املائات او تدخلات فا سواء وضعك الاقتصادي متقدم او راقض انت بتعمل صفقات مبتقفش مصانعك شغالة مبتقفش منتجاتك بتتسوق مبتقفش يعني عجلة انتاج دايرة لا تتوقف ابدا

اولا يا استاذ محمد رجب لو فكرت كويس هتلاقي ان علاقات مصر بفرنسا تعتبر الاقوي والاكثر ثقة في استيراد اسلحة تقدر تحارب بيها اسرائيل علي عكس امريكا والمانيا وحتي روسيا فمثلا روسيا لم هنجيب منها السو 35 هيبقي الافيونكس فرنساوي وعموما الصفقات دايرة والقوات الجوية يتم لها عملية تحديث شاملة وتم اخراج الفانتوم بالكامل وفي الطريق الميج 21 وسيتم احلال طائرات الجيان 10 اماكنهم والرافال رأس الحربة والسو 35 تقفل رادراتها وتشتغل اواكس مسلح والاف 16 تضرب في العمق بتأمين الميراج 2000
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
spider man

لـــواء
لـــواء



الـبلد :
المهنة : حرامي غسيل في وزارة الدفاع
المزاج : سنريهم اياتنا في الافاق (مسلم)
التسجيل : 20/12/2011
عدد المساهمات : 5125
معدل النشاط : 5155
التقييم : 525
الدبـــابة :
الطـــائرة :
المروحية :



مُساهمةموضوع: رد: ما هي افضل مقاتلة لمصر   الثلاثاء 26 مارس 2013 - 15:39

@احمد الصقر كتب:
حلو مصطلح تسليحها ناقص دا .. هو لان المقاتلة امريكية لازم يبقي تسليحها امريكي

صدق المثل الي قال الي ميعرفش يقول عدس

يجد لا فجائتني هتحط عليه ايه ار77 ار73 بجد ازاي الكلام ده وامريكا اصلا مش هتبعها لينا


بتكلم ع الاف 16 طبعا مش الـ 15 لانها بتلبي المتطلبات المصرية اكثر من الاف 15 التي يقوم بدورها الميراج 2000 وفيه مليون مكان تتسلح منو لكن انت احتقرته علي روسيا فقط .. عندك الصين وفرنسا من أأمن الدول الي تشتري منها سلاح ينفع للحرب مع اسرائيل .. هي مصر مش راضية تجيب الامرام من شوية (معلومة : عمر ما مصر طلبت الامرام ضمن تسليح الاف 16) 3
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
القاتل المخيف

لـــواء
لـــواء



الـبلد :
العمر : 28
المهنة : قاتل بالفطرة
المزاج : ابكى انزف اموت وتعيشى يا ضحكة مصر
التسجيل : 10/08/2012
عدد المساهمات : 10921
معدل النشاط : 10500
التقييم : 576
الدبـــابة :
الطـــائرة :
المروحية :





مُساهمةموضوع: رد: ما هي افضل مقاتلة لمصر   الثلاثاء 26 مارس 2013 - 15:47

كلامك خطير يا سبايدر جدا وانت بتاكد معلومات عندى يارب تكون اكيدة
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
احمد الصقر

لـــواء
لـــواء



الـبلد :
المزاج : احب التدمير
التسجيل : 19/11/2012
عدد المساهمات : 2718
معدل النشاط : 2427
التقييم : 123
الدبـــابة :
الطـــائرة :
المروحية :



مُساهمةموضوع: رد: ما هي افضل مقاتلة لمصر   الثلاثاء 26 مارس 2013 - 15:48

بتكلم ع الاف 16 طبعا مش الـ 15 لانها بتلبي المتطلبات المصرية اكثر من الاف 15 التي يقوم بدورها الميراج 2000 وفيه مليون مكان تتسلح منو لكن انت احتقرته علي روسيا فقط .. عندك الصين وفرنسا من أأمن الدول الي تشتري منها سلاح ينفع للحرب مع اسرائيل .. هي مصر مش راضية تجيب الامرام من شوية (معلومة : عمر ما مصر طلبت الامرام ضمن تسليح الاف 16)

يبقي هو مش محذور علينا لانه احنا مطلبنهوش
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
احمد الصقر

لـــواء
لـــواء



الـبلد :
المزاج : احب التدمير
التسجيل : 19/11/2012
عدد المساهمات : 2718
معدل النشاط : 2427
التقييم : 123
الدبـــابة :
الطـــائرة :
المروحية :



مُساهمةموضوع: رد: ما هي افضل مقاتلة لمصر   الثلاثاء 26 مارس 2013 - 15:48

بتكلم ع الاف 16 طبعا مش الـ 15 لانها بتلبي المتطلبات المصرية اكثر من الاف 15 التي يقوم بدورها الميراج 2000 وفيه مليون مكان تتسلح منو لكن انت احتقرته علي روسيا فقط .. عندك الصين وفرنسا من أأمن الدول الي تشتري منها سلاح ينفع للحرب مع اسرائيل .. هي مصر مش راضية تجيب الامرام من شوية (معلومة : عمر ما مصر طلبت الامرام ضمن تسليح الاف 16)


ازاي تصميم بدن الاف16 لايدعم الا الامرام
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
spider man

لـــواء
لـــواء



الـبلد :
المهنة : حرامي غسيل في وزارة الدفاع
المزاج : سنريهم اياتنا في الافاق (مسلم)
التسجيل : 20/12/2011
عدد المساهمات : 5125
معدل النشاط : 5155
التقييم : 525
الدبـــابة :
الطـــائرة :
المروحية :



مُساهمةموضوع: رد: ما هي افضل مقاتلة لمصر   الثلاثاء 26 مارس 2013 - 15:50

معلش الاخوة المنزعجين من سعر الرافال المرتفع هو انت بتدور ع الارخص ولا الاكفأ ! عذرا احنا مش بنشتري عربية !

وبعدين الغالي تمنوا فيه وساعة الكاش الغالي بيبقي ببلاش

وبعدين 79 مليون اورو مش حاجة ع الرافال ومكناش اختبرناها وطيرنا عليها لو ماشيين بمبدأ الاسعار 3
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
spider man

لـــواء
لـــواء



الـبلد :
المهنة : حرامي غسيل في وزارة الدفاع
المزاج : سنريهم اياتنا في الافاق (مسلم)
التسجيل : 20/12/2011
عدد المساهمات : 5125
معدل النشاط : 5155
التقييم : 525
الدبـــابة :
الطـــائرة :
المروحية :



مُساهمةموضوع: رد: ما هي افضل مقاتلة لمصر   الثلاثاء 26 مارس 2013 - 15:54

@احمد الصقر كتب:
بتكلم ع الاف 16 طبعا مش الـ 15 لانها بتلبي المتطلبات المصرية اكثر من الاف 15 التي يقوم بدورها الميراج 2000 وفيه مليون مكان تتسلح منو لكن انت احتقرته علي روسيا فقط .. عندك الصين وفرنسا من أأمن الدول الي تشتري منها سلاح ينفع للحرب مع اسرائيل .. هي مصر مش راضية تجيب الامرام من شوية (معلومة : عمر ما مصر طلبت الامرام ضمن تسليح الاف 16)


ازاي تصميم بدن الاف16 لايدعم الا الامرام


يا حبيب قلبي عاوز الامرام سهله تجيبه بس هتاخده بأنظمة تعارف تعرفلك اسرائيل صديق 21
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
القاتل المخيف

لـــواء
لـــواء



الـبلد :
العمر : 28
المهنة : قاتل بالفطرة
المزاج : ابكى انزف اموت وتعيشى يا ضحكة مصر
التسجيل : 10/08/2012
عدد المساهمات : 10921
معدل النشاط : 10500
التقييم : 576
الدبـــابة :
الطـــائرة :
المروحية :





مُساهمةموضوع: رد: ما هي افضل مقاتلة لمصر   الثلاثاء 26 مارس 2013 - 15:55

زلزال الصاعقة كتب:
معلش الاخوة المنزعجين من سعر الرافال المرتفع هو انت بتدور ع الارخص ولا الاكفأ ! عذرا احنا مش بنشتري عربية !

وبعدين الغالي تمنوا فيه وساعة الكاش الغالي بيبقي ببلاش

وبعدين 79 مليون اورو مش حاجة ع الرافال ومكناش اختبرناها وطيرنا عليها لو ماشيين بمبدأ الاسعار 3
حبيبى يا سبايدر يا صقر العروسة فى بيتها افرح يا صقر
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
SpetsNaz

عمـــيد
عمـــيد



الـبلد :
المزاج : غير متفائل
التسجيل : 03/03/2013
عدد المساهمات : 1739
معدل النشاط : 1981
التقييم : 71
الدبـــابة :
الطـــائرة :
المروحية :




مُساهمةموضوع: رد: ما هي افضل مقاتلة لمصر   الثلاثاء 26 مارس 2013 - 15:56

لن ينجح الBVR والتخفي مع الافعى الروسية بفضل نظام ols حيث يمكن للجهاز اكتشاف اطلاق صاروخ معادي من مسافة 50 كلم وتحليل سرعته واتجاهه ومدى خطورته على الطائرة. ويعطي صورة تلفزيونية للصاروخ قبل 05 كلم من وصوله وبالتالي فان نسبة اصابة السو 35 بصواريخ الاف35 ستكون اقل من 20% بغض النظر عن مناورتها الرشيقة
لكن بعد وصول الاف35 الى مرحلة الدوجفايت ستكون نسبة نجاتها 30% في عش الافعى الروسية
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
spider man

لـــواء
لـــواء



الـبلد :
المهنة : حرامي غسيل في وزارة الدفاع
المزاج : سنريهم اياتنا في الافاق (مسلم)
التسجيل : 20/12/2011
عدد المساهمات : 5125
معدل النشاط : 5155
التقييم : 525
الدبـــابة :
الطـــائرة :
المروحية :



مُساهمةموضوع: رد: ما هي افضل مقاتلة لمصر   الثلاثاء 26 مارس 2013 - 15:59

اقتباس :

ازاي تصميم بدن الاف16 لايدعم الا الامرام


طيب وبالنسبة للاف-16 صوفا الاسرائيلية التي تحمل البايثون والديربي الاسرائيليين وشايلة الدليلة والبوب اي الاسرائيليين ... المسالة كلها السوفت وير بتاع المقاتلة لكن السؤال هل امريكا هاتسمحلك بكده ؟!!!
3
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
احمد الصقر

لـــواء
لـــواء



الـبلد :
المزاج : احب التدمير
التسجيل : 19/11/2012
عدد المساهمات : 2718
معدل النشاط : 2427
التقييم : 123
الدبـــابة :
الطـــائرة :
المروحية :



مُساهمةموضوع: رد: ما هي افضل مقاتلة لمصر   الثلاثاء 26 مارس 2013 - 16:12

طيب وبالنسبة للاف-16 صوفا الاسرائيلية التي تحمل البايثون والديربي الاسرائيليين وشايلة الدليلة والبوب اي الاسرائيليين ... المسالة كلها السوفت وير بتاع المقاتلة لكن السؤال هل امريكا هاتسمحلك بكده ؟!!!


ايوه هي ادته لتركيا السريل نمر بتاع السوفت وير علشان تركب عليه اي حاجه زي اسرائيل اخنا بقي هنعمل ايه ولاهنسرقه من اي حته نسرقه من تركيا معايا نسرقه
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
عرابى

نقـــيب
نقـــيب



الـبلد :
المهنة : مدمن منتدانا
المزاج : راضى ومتفائل وعال العال
التسجيل : 09/11/2011
عدد المساهمات : 853
معدل النشاط : 877
التقييم : 55
الدبـــابة :
الطـــائرة :
المروحية :




مُساهمةموضوع: رد: ما هي افضل مقاتلة لمصر   الثلاثاء 26 مارس 2013 - 16:15

افضل مقاتله لمصر هى المقاتله التى تصمم وتصنع بايدى مصريه
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
احمد الصقر

لـــواء
لـــواء



الـبلد :
المزاج : احب التدمير
التسجيل : 19/11/2012
عدد المساهمات : 2718
معدل النشاط : 2427
التقييم : 123
الدبـــابة :
الطـــائرة :
المروحية :



مُساهمةموضوع: رد: ما هي افضل مقاتلة لمصر   الثلاثاء 26 مارس 2013 - 16:21

افضل مقاتله لمصر هى المقاتله التى تصمم وتصنع بايدى مصريه


كان فيه موضوع لرائد الي بنصنع الجي 17 بس برده مش متاكد
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
 

ما هي افضل مقاتلة لمصر

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 2 من اصل 4انتقل الى الصفحة : الصفحة السابقة  1, 2, 3, 4  الصفحة التالية

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
منتدى الجيش العربي Arab Army Forum :: الأقســـام العسكريـــة :: استفسارات عسكرية - Inquiries-
التعليقات المنشورة لا تعبر عن رأي ادارة الموقع ولا نتحمل أي مسؤولية قانونية حيال ذلك ويتحمل كاتبها مسؤولية النشر

Powered by Arab Army. Copyright © 2015

شركاؤنا: روسيا ما وراء العناوين