أهلا وسهلا بك زائرنا الكريم، اذا كانت هذه زيارتك الأولى للمنتدى، فيرجى التكرم بالاطلاع على القوانين بالضغط هنا. كما يشرفنا أن تقوم بالتسجيل بالضغط هنا إذا رغبت بالمشاركة في المنتدى، أما إذا رغبت بقراءة المواضيع والإطلاع فتفضل بزيارة المواضيع التي ترغب.

البندقيه AK103

حفظ البيانات؟
الرئيسية
التسجيل
الدخول
فقدت كلمة المرور
القوانين
البحث فى المنتدى



الرئيسيةالتسجيلدخول

شاطر | .
 

 البندقيه AK103

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
البدراوى

جــندي



الـبلد :
التسجيل : 09/09/2012
عدد المساهمات : 16
معدل النشاط : 24
التقييم : 1
الدبـــابة :
الطـــائرة :
المروحية :




مُساهمةموضوع: البندقيه AK103   الأحد 9 سبتمبر 2012 - 9:14

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته

دا أول موضوع ليا هنا ع المنتدى وأتمنى من الله أقدر أفيدكم بما عندى وتفيدونى بما عندكم

أنا عايز أعرف مواصفات البندقيه AK103


يعنى قوتها ... درجه تحملها للسخخونه ... قادره على ضرب كام علبه يعنى تدخل معارك ؟

وعايز أعرف الفرق ف بنادق مكتوب عليها AK103-2 وبنادق تانى مكتوب AK103 فقط ؟

أتمنى من اللى جربها يفيدنا
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
المحارب المغربي

لـــواء
لـــواء



الـبلد :
العمر : 21
المهنة : طالب جامعي
المزاج : مغترب
التسجيل : 20/08/2008
عدد المساهمات : 3109
معدل النشاط : 3041
التقييم : 347
الدبـــابة :
الطـــائرة :
المروحية :





مُساهمةموضوع: رد: البندقيه AK103   الأحد 9 سبتمبر 2012 - 9:22

في القسم الخطأ و القسم الصحيح هو قسم الاستفسارات

تحياتي

14
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
البدراوى

جــندي



الـبلد :
التسجيل : 09/09/2012
عدد المساهمات : 16
معدل النشاط : 24
التقييم : 1
الدبـــابة :
الطـــائرة :
المروحية :




مُساهمةموضوع: رد: البندقيه AK103   الأحد 9 سبتمبر 2012 - 9:31

آسف أنا أول مره أكتب موضوع هنا
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
المحارب المغربي

لـــواء
لـــواء



الـبلد :
العمر : 21
المهنة : طالب جامعي
المزاج : مغترب
التسجيل : 20/08/2008
عدد المساهمات : 3109
معدل النشاط : 3041
التقييم : 347
الدبـــابة :
الطـــائرة :
المروحية :





مُساهمةموضوع: رد: البندقيه AK103   الأحد 9 سبتمبر 2012 - 9:37

@البدراوى كتب:
آسف أنا أول مره أكتب موضوع هنا

ليس هنالك مشكل سينقل احد المشرفين الموضوع الى القسم الصحيح

هذا رابط يجيب بعض او جميع اسئلتك

http://en.wikipedia.org/wiki/AK-103

تحياتي

47
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
البدراوى

جــندي



الـبلد :
التسجيل : 09/09/2012
عدد المساهمات : 16
معدل النشاط : 24
التقييم : 1
الدبـــابة :
الطـــائرة :
المروحية :




مُساهمةموضوع: رد: البندقيه AK103   الأحد 9 سبتمبر 2012 - 9:41

أنا كتبت نفس الموضوع على الإستفسارات

على ويكيبيديا كلام بس

أنا حابب أسمع من مجرب والمثل بيقول إسأل مجرب ولا تسأل طبيب ^_^
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
Dr Isa

لـــواء
لـــواء



الـبلد :
العمر : 36
المهنة : طبيب
المزاج : متقلب
التسجيل : 26/12/2010
عدد المساهمات : 15051
معدل النشاط : 11019
التقييم : 573
الدبـــابة :
الطـــائرة :
المروحية :





مُساهمةموضوع: رد: البندقيه AK103   الأحد 9 سبتمبر 2012 - 10:26

ينقل إلى قسم الإستفسارات العسكرية ------------->
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
البدراوى

جــندي



الـبلد :
التسجيل : 09/09/2012
عدد المساهمات : 16
معدل النشاط : 24
التقييم : 1
الدبـــابة :
الطـــائرة :
المروحية :




مُساهمةموضوع: رد: البندقيه AK103   الأحد 9 سبتمبر 2012 - 10:32

@Dr Isa كتب:

ينقل إلى قسم الإستفسارات العسكرية ------------->

شكرا يا غالى وآسف مره أخرى ع الخطأ

وبإنتظار الشباب يجاوبوا وأتمنى يفيدونى
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
yf 23

عريـــف أول
عريـــف أول



الـبلد :
التسجيل : 07/07/2012
عدد المساهمات : 167
معدل النشاط : 209
التقييم : 6
الدبـــابة :
الطـــائرة :
المروحية :




مُساهمةموضوع: رد: البندقيه AK103   الأحد 9 سبتمبر 2012 - 16:17

انا شخصيا سبق لي استخدامها و تفرق على ak 47 في الارتداد اقل و القوة عند استخدام رصاص nato
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
البدراوى

جــندي



الـبلد :
التسجيل : 09/09/2012
عدد المساهمات : 16
معدل النشاط : 24
التقييم : 1
الدبـــابة :
الطـــائرة :
المروحية :




مُساهمةموضوع: رد: البندقيه AK103   الأحد 9 سبتمبر 2012 - 21:29

@yf 23 كتب:
انا شخصيا سبق لي استخدامها و تفرق على ak 47 في الارتداد اقل و القوة عند استخدام رصاص nato

دى اللى استخدمتها ولا ak74 طلقاتها النيتو ؟

هى شبهها بالظبط فرق الطلقات بس ولو كنت إستخدمتها قوتها أيه ؟ بتسخن بسرعه ؟ تصلب ف المعارك ؟
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
البدراوى

جــندي



الـبلد :
التسجيل : 09/09/2012
عدد المساهمات : 16
معدل النشاط : 24
التقييم : 1
الدبـــابة :
الطـــائرة :
المروحية :




مُساهمةموضوع: رد: البندقيه AK103   الأحد 16 سبتمبر 2012 - 9:42

واااضح إن محدش جربها هنا خااااااااالص غير yf23 واعتقد اللى جربها دى كانت ak74m

طيب ممكن أسأل سؤال إزاى تعرف البندقيه ضاربه كتير طلقات ولا مضرباش خالص

يعنى أيه الشروط عند الشراء ؟
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
 

البندقيه AK103

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
منتدى الجيش العربي Arab Army Forum :: الأقســـام العسكريـــة :: استفسارات عسكرية - Inquiries-
التعليقات المنشورة لا تعبر عن رأي ادارة الموقع ولا نتحمل أي مسؤولية قانونية حيال ذلك ويتحمل كاتبها مسؤولية النشر

Powered by Arab Army. Copyright © 2015

شركاؤنا: روسيا ما وراء العناوين