أهلا وسهلا بك زائرنا الكريم، اذا كانت هذه زيارتك الأولى للمنتدى، فيرجى التكرم بالاطلاع على القوانين بالضغط هنا. كما يشرفنا أن تقوم بالتسجيل بالضغط هنا إذا رغبت بالمشاركة في المنتدى، أما إذا رغبت بقراءة المواضيع والإطلاع فتفضل بزيارة المواضيع التي ترغب.

طائرات سيينا

حفظ البيانات؟
الرئيسية
التسجيل
الدخول
فقدت كلمة المرور
القوانين
البحث فى المنتدى



الرئيسيةالتسجيلدخول

شاطر | .
 

 طائرات سيينا

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
عرين الأسد

عريـــف أول
عريـــف أول



الـبلد :
العمر : 22
المهنة : عميد طيار
المزاج : سوريا الله حاميها
التسجيل : 17/01/2012
عدد المساهمات : 116
معدل النشاط : 149
التقييم : 5
الدبـــابة :
الطـــائرة :
المروحية :




مُساهمةموضوع: طائرات سيينا   الأربعاء 22 أغسطس 2012 - 11:51

اخواني الأعضاء انا قررت ان اسجل في كليةstrike wing لتعليم الطيران المدني في الفيلبين
وقالولي طائراتهم اسمها سيننا
كيف هي انطباعاتكم عن الطائرات
هل هي جيدة
متوسطة
سيئة
وهل هناك طائرات للتدريب المدني افضل
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
egy.police

مـــلازم أول
مـــلازم أول



الـبلد :
المهنة : anti terrorsim
المزاج : متفائل
التسجيل : 10/07/2012
عدد المساهمات : 772
معدل النشاط : 604
التقييم : 18
الدبـــابة :
الطـــائرة :
المروحية :




مُساهمةموضوع: رد: طائرات سيينا   الأربعاء 22 أغسطس 2012 - 12:16

@عرين الأسد كتب:
اخواني الأعضاء انا قررت ان اسجل في كليةstrike wing لتعليم الطيران المدني في الفيلبين
وقالولي طائراتهم اسمها سيننا
كيف هي انطباعاتكم عن الطائرات
هل هي جيدة
متوسطة
سيئة
وهل هناك طائرات للتدريب المدني افضل

مش مشكله الطائره ..المهم هوانك هتتعلم حاجه مفيده .
وممكن يكون ده شغلك بعد كده ..وتشتغل في شركه طيران ..وده مجال عمل حلو جدا وناس كتير تتمني
بس لو كانت المدرسه معتمده .
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
FALCON

مشرف سابق
لـــواء

مشرف سابق  لـــواء



الـبلد :
العمر : 33
المهنة : انسان
المزاج : ببساطه مزاج انسان؟؟
التسجيل : 15/02/2012
عدد المساهمات : 6143
معدل النشاط : 5355
التقييم : 452
الدبـــابة :
الطـــائرة :
المروحية :




مُساهمةموضوع: رد: طائرات سيينا   الأربعاء 22 أغسطس 2012 - 12:47

اقتباس :



  • Para-Lift Flaps – these were the large Fowler flaps Cessna introduced on the 170B in 1952, replacing the narrow chord plain flaps then in use.[46]
  • Land-O-Matic – In 1956, Cessna introduced sprung-steel tricycle landing gear
    on the 172. The marketing department chose “Land-O-Matic” to imply that
    these aircraft were much easier to land and take off than the preceding
    conventional landing gear
    equipped Cessna 170. They even went as far as to say pilots could do
    “drive-up take-offs and drive-in landings”, implying that flying these
    aircraft was as easy as driving a car. In later years some Cessna models
    had their steel sprung landing gear replaced with steel tube gear legs.
    The 206 retains the original spring steel landing gear today.[46]

  • Omni-Vision – This referred to the rear windows on some Cessna singles, starting with the 182 and 210 in 1962, the 172 in 1963 and the 150
    in 1964. The term was intended to make the pilot feel visibility was
    improved on the notably poor-visibility Cessna line. The introduction of
    the rear window caused in most models a loss of cruise speed due to the
    extra drag, while not adding any useful visibility.[46]

  • Cushioned power – This was to announce the introduction of
    rubber mounts on the cowling of the 1967 model 150, in addition to the
    rubber mounts isolating the engine from the cabin.

  • Omni-Flash – This referred to the flashing beacon on the tip of the fin that could be seen all around.
  • Open-View – This referred to the removal of the top section
    of the control wheel in 1967 models. These had been rectangular, they
    now became “ram’s horn” shaped, thus not blocking the instrument panel
    as much.

  • Quick-Scan – Cessna introduced a new instrument panel layout
    in the 1960s and this buzzword was to indicate Cessna’s panels were
    ahead of the competition.

  • Nav-O-Matic – This was the name of the Cessna autopilot system, which implied the system was relatively simple.
  • Camber-Lift – This marketing name was used to describe Cessna
    aircraft wings starting in 1972 when the aerodynamics designers at
    Cessna added a slightly drooped leading edge to the standard NACA 2412 airfoil
    used on most of the light aircraft fleet. Writer Joe Christy described
    the name as "stupid" and added "Is there any other kind [of lift]?"[47]

  • Stabila-Tip - Cessna started commonly using wingtip fuel tanks, but carefully shaped for aerodynamic effect rather than just tubular-shaped. Tip tanks do have an advantage of reducing free surface effect of fuel affecting the balance of the aircraft in rolling manoeuvres
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
bodida

عمـــيد
عمـــيد



الـبلد :
العمر : 21
المهنة : طالب
المزاج : متضامن مع سوريا
التسجيل : 17/03/2012
عدد المساهمات : 1992
معدل النشاط : 1836
التقييم : 29
الدبـــابة :
الطـــائرة :
المروحية :




مُساهمةموضوع: رد: طائرات سيينا   الخميس 23 أغسطس 2012 - 16:14

ستسافر للفلبين
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
عرين الأسد

عريـــف أول
عريـــف أول



الـبلد :
العمر : 22
المهنة : عميد طيار
المزاج : سوريا الله حاميها
التسجيل : 17/01/2012
عدد المساهمات : 116
معدل النشاط : 149
التقييم : 5
الدبـــابة :
الطـــائرة :
المروحية :




مُساهمةموضوع: رد: طائرات سيينا   الخميس 23 أغسطس 2012 - 18:26

نعم سأسافر للفلبين لأدرس الطيران المدني
لاني بصراحة لقيت الفلبين أرخص بلد لدراسة الطيران وبظرف سنة وبضع اشهر أحصل على 3 شهادات المعتمدة
اسمها المدرسة strike wing
اذا في حدا عندو معلومات مفيدة عن هذه الكلية فليفدني بها رجاء
ممكن بعض الصور عن طائرة سيينا
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
F15as

لـــواء
لـــواء



الـبلد :
العمر : 28
المهنة : 'طالب
التسجيل : 15/06/2012
عدد المساهمات : 5536
معدل النشاط : 6356
التقييم : 205
الدبـــابة :
الطـــائرة :
المروحية :




مُساهمةموضوع: رد: طائرات سيينا   الخميس 23 أغسطس 2012 - 19:05






بالتوفيق ان شاء الله
تروح وترجع بالسلامه 47
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
 

طائرات سيينا

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
منتدى الجيش العربي Arab Army Forum :: الأقســـام العسكريـــة :: استفسارات عسكرية - Inquiries-
التعليقات المنشورة لا تعبر عن رأي ادارة الموقع ولا نتحمل أي مسؤولية قانونية حيال ذلك ويتحمل كاتبها مسؤولية النشر

Powered by Arab Army. Copyright © 2015

شركاؤنا: روسيا ما وراء العناوين