أهلا وسهلا بك زائرنا الكريم، اذا كانت هذه زيارتك الأولى للمنتدى، فيرجى التكرم بالاطلاع على القوانين بالضغط هنا. كما يشرفنا أن تقوم بالتسجيل بالضغط هنا إذا رغبت بالمشاركة في المنتدى، أما إذا رغبت بقراءة المواضيع والإطلاع فتفضل بزيارة المواضيع التي ترغب.

مشروع الحاملة CVN 78 Gerald R Ford Class

حفظ البيانات؟
الرئيسية
التسجيل
الدخول
فقدت كلمة المرور
القوانين
البحث فى المنتدى



الرئيسيةالتسجيلدخول

شاطر | .
 

 مشروع الحاملة CVN 78 Gerald R Ford Class

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
Diaboo

لـــواء
لـــواء



الـبلد :
العمر : 20
المهنة : طالب
المزاج : عنب
التسجيل : 06/12/2011
عدد المساهمات : 2809
معدل النشاط : 3072
التقييم : 113
الدبـــابة :
الطـــائرة :
المروحية :




مُساهمةموضوع: مشروع الحاملة CVN 78 Gerald R Ford Class   الخميس 24 مايو 2012 - 5:08

امريكا تخطط لوضع حاملتى طائرات
USS Gerald R Ford (CVN 78) and USS John F Kennedy (CVN 79)


The first two ships, USS Gerald R Ford (CVN 78) and USS John F Kennedy (CVN 79), will be commissioned in 2015 and 2019, and further ships of the class will enter service at intervals of five years. A total of ten Ford class carriers are planned with construction continuing to 2058.
يقول النص : انه سيتم دخول اول سفينيتين يو اس اس جيراد CVN 78 و يو اس اس جون كينيدى فى عام 2015 و 2019


The CVN 78 will replace USS Enterprise (CVN 65), which entered service in 1961 and will approach the end of its operational life by 2015. The total acquisition cost of the CVN 21 is expected to be $11.7bn.
يقول هذا النص : الحاملة يو اس اس جيراد CVN 78 ستدخل الخدمة بدل الحاملة يو اس اس انتربرايز CVN 65 التى دخلت الخدمى فى سنه 1961 و التى سينتى عمرها الأفتراضى فى 2015 و من المتوقع تكلفة اقتناء مجموعة ال CVN 21 سوف يبلغ 11,7 مليار دولار
The US Department of Defense awarded Northrop Grumman Newport News in Virginia a $107.6m contract in July 2003, a $1.39bn contract in May 2004 and $559m to prepare for the carrier construction and to continue the design programme on the ship's propulsion system.
و قد منحت وزارة الدفاع الأمريكية شركة نورثروب نيوز بورت بولاية فيرجينا 107.6 مليون دولار فى يوليو 2003 و 1.39 مليار دولار فى مايو 2004 و 559 مليون دولار لبناء الناقل و الأستمرار فى برنامج نظام الدفع عن السفبنة
The CVN 78's first steel was cut in August 2005. A $5.1bn contract for the detailed design and construction was awarded to Newport News in September 2008. The keel was laid in November 2009.
و قد بدأ فى بناء او قطعة من السفينة فى ااغسطس 2005 و منح عقد بتكلفة 5.1 مليار دولار لأعمال التصميم لنيو بورت فى سيبتمبر 2008 و قد وضعت عارضة فى نوفمبر 2009
Northrop Grumman was awarded a contract for the planning and design of the second carrier, CVN 79, in November 2006. In May 2011, the US Navy announced that the carrier will be called John F Kennedy (CVN 79).
و لقد حصلت شركة نورثروب على عقد لتخطيط و تصميم الناقل الثانى CVN 79 فى نوفمبر 2006 و فى مايو 2011 اعلنت البحرية الأمريكية انها سوف تسمى الناقل الثانى جون كينيدى
Construction of the USS John F Kennedy (CVN 79) began in February 2011 and is expected for completion in 2020.
و قد بدأ بناء بناء يو اس اس جون كينيدى فى فبراير 2011 و سوف تكتمل و تدخل الخدمة فى 2020
CVN 21 future aircraft carrier design

The Gerald R Ford class carriers will have the same displacement, about 100,000t, as its predecessor, the Nimitz class George HW Bush (CVN 77), but will have about 500 to 900 fewer crew members.

The manpower reduction was a key performance parameter added to the original four outlined in 2000 in the operational requirements document for the CVN 21 programme. It is estimated that the new carrier technologies will lead to a 30% reduction in maintenance requirements and a further crew workload reduction will be achieved through higher levels of automation.

The other main differences in operational performance compared with the Nimitz Class are increased sortie rates at 160 sorties a day (compared with 140 a day), a weight and stability allowance over the 50-year operational service life of the ship, and increased (by approximately 150%) electrical power generation and distribution to sustain the ship's advanced technology systems. Another key performance requirement is interoperability.
CVN 21 aircraft carrier hull

All US Navy aircraft carriers since the 1960s have been built at Northrop Grumman Newport News. Northrop has extended its design and shipbuilding facilities with a new heavy plate workshop and burners, a new 5,000t thick plate press, covered assembly facilities and a new 1,050t-capacity crane.
"Northrop is using a suite of CAD tools for the CVN 21 programme."

Northrop is using a suite of computer-aided design (CAD) tools for the CVN 21 programme, including a CATIA software suite for simulation of the production processes and a CAVE virtual environment package.

The hull design is similar to that of the current Nimitz Class carriers and with the same number of decks. The island is smaller and moved further towards the aft of the ship.

The island has a composite mast with planar array radars, a volume search radar operating at S band and a multifunction radar at X band, and also carries the stern-facing joint precision approach and landing system (JPALS), which is based on local area differential global positioning system (GPS), rather than radar.

The aircraft carrier traditionally carries the flag officer and 70 staff of the carrier battle group. The flag bridge, which was previously accommodated in the carrier's island, was relocated to a lower deck in order to minimise the size of the island.

The ship's internal configuration and flight deck designs have significantly changed. The lower decks incorporate a flexible rapidly reconfigurable layout allowing different layouts and installation of new equipment in command, planning and administration areas.

The requirement to build in a weight and stability allowance will accommodate the added weight of new systems that will be installed over the 50-year operational life of the ship. The removal of one aircraft elevator unit and reducing the number of hangar bays from three to two have contributed to a reduction of the weight of the CVN 21.
Weapons

The carrier will be armed with the Raytheon evolved Sea Sparrow missile (ESSM), which defends against high-speed, highly manoeuvrable anti-ship missiles. The close-in weapon system is the rolling airframe missile (RAM) from Raytheon and Ramsys GmbH.
Aircraft

The carrier will be capable of carrying up to 90 aircraft including the F-35 joint strike fighter, F / A-18E / F Super Hornet, E-2D Advanced Hawkeye, EA-18G, MH-60R / S helicopters and unmanned air vehicles and unmanned combat air vehicles.
"The CVN 78 will replace the CVN 65, which entered service in 1961."

The requirement for a higher sortie rate at 160 sorties a day with surges to a maximum of 220 sorties a day in times of crisis and intense air warfare activity, has led to design changes in the flight deck.

The flight deck has a relocated and smaller island, and there are three rather than four deck edge elevators. Deck extensions also increase the aircraft parking areas. The aircraft service stations are located near the 18 refuelling and rearming stops.

General Atomics was awarded the contract to develop the EMALS electromagnetic aircraft launch system, which uses a linear electromagnetic accelerator motor. EMALS demonstrators were tested at the Naval Air Systems Command (NASC) Lakehurst test centre in New Jersey. It is planned that EMALS will replace the current C-13 steam catapults.

If successful, EMALS technology offers the potential benefit of finer aircraft acceleration control, which leads to lower stresses in the aircraft and pilots and provides a slower launch speed for unmanned air vehicles and allows a wider window of wind-over-deck speed required for the launch sequence.

The contract for the development of an advanced turbo-electric arrestor gear has been awarded to General Atomics. The electro-magnetic motor applies control to the synthetic arrestor cable to reduce the maximum tensions in the cable and reduce the peak load on the arrestor hook and on the aircraft fuselage.
Aircraft weapons loading

The flow of weapons to the aircraft stops on the flight deck were upgraded to accommodate the higher sortie rates. The ship carries stores of missiles and cannon rounds for fighter aircraft, bombs and air-to-surface missiles for strike aircraft, and torpedoes and depth charges for anti-submarine warfare aircraft.
"Sortie rates for the CVN 21 increased to 160 sorties a day compared with 140 a day for the Nimitz Class."

Weapons elevators take the weapons systems from the magazines to the weapons handling and weapons assembly areas on the 02-level deck (below the flight deck) and express weapons elevators are installed between the handling and assembly areas and the flight deck. The two companies selected by Northrop Grumman to generate designs for the advanced weapons elevator are the Federal Equipment Company and Oldenburg Lakeshore Inc.

The deployment of all-up-rounds, which are larger, rather than traditional weapons requiring assembly will require double-height magazines and store rooms and will also impact on the level of need for weapons assembly facilities.

The US Navy outlined a requirement for a minimum 150% increase in the power-generation capacity for the CVN 21 carrier compared with the Nimitz Class carriers. The increased power capacity is needed for the four electro-magnetic aircraft launchers and for future systems such as directed energy weapons that might be feasible during the carrier's 50-year lifespan.
Sensors

Raytheon was contracted in October 2008 to supply a version of the dual-band radar (DBR) developed for the Zumwalt Class destroyer for installation on the Gerald R Ford. DBR combines X-band and S-band phased arrays.
Propulsion

Northrop Grumman is developing the advanced nuclear propulsion system and a zonal electrical power distribution system for the CVN 21.
CVN طائرة المستقبل 21 الناقل تصميم

والطبقة جيرالد فورد ناقلات R لديها تشريد نفسه، حوالي 100،000 طن، كما سابقتها، وفئة نيميتز جورج بوش الأب (CVN 77)، ولكن سيكون ما بين 500 و 900 عضو عدد أقل من أفراد الطاقم.

وكان خفض القوى العاملة معلمة الأداء الرئيسية إضافة إلى الأربعة الأصلية الواردة في عام 2000 في وثيقة المتطلبات التشغيلية للبرنامج 21 CVN. وتشير التقديرات إلى أن التكنولوجيات الجديدة سوف الناقل يؤدي إلى تخفيض بنسبة 30٪ في متطلبات الصيانة وطاقم زيادة تخفيض عبء العمل وسوف يتحقق من خلال مستويات أعلى من الأتمتة.

وزادت الخلافات الرئيسية الأخرى في الأداء التشغيلي مقارنة مع فئة نيميتز معدلات طلعة جوية ب 160 طلعة في اليوم (مقارنة مع 140 يوما)، وبدل الوزن والاستقرار على مدى 50 سنة خدمة التشغيلية للسفينة، وزاد (عن طريق ما يقرب من 150٪) لتوليد الطاقة الكهربائية وتوزيعها للمحافظة على نظم السفينة التكنولوجيا المتقدمة. وهناك شرط آخر هو أداء مفتاح التشغيل المتداخل.
CVN 21 حاملة طائرات البدن

وقد تم بناء كل طائرة تابعة للبحرية شركات الطيران الامريكية منذ 1960s في نيوبورت نورثروب جرومان الأخبار. وسعت شركة نورثروب تصميم وبناء السفن مع مرافق ورشة عمل لوحة الثقيلة الجديدة والشعلات، جديد 5000 ر الصحافة لوحة سميكة، ومرافق التجميع، وغطت جديد 1050 رافعة تي القدرات.
"نورثروب يستخدم مجموعة من الأدوات كندي لبرنامج 21 CVN".

نورثروب يستخدم مجموعة من الأدوات بمساعدة الكمبيوتر (CAD) لتصميم البرنامج 21 CVN، بما في ذلك برمجيات كاتيا لمحاكاة عمليات الإنتاج وكهف حزمة بيئة افتراضية.

تصميم الهيكل مماثلة لتلك التي من شركات الطيران الحالية فئة نيميتز ومع نفس العدد من الطوابق. الجزيرة هو أصغر ونقل مزيد من التقدم نحو الخلف من السفينة.

الجزيرة لديها سارية مركب مع مجموعة رادارات مستو، رادار بحث حجم التشغيل في النطاق S ونظام رادار متعدد الوظائف في الفرقة العاشرة، ويحمل أيضا في المؤخرة التي تواجه نهج مشترك دقة ونظام الهبوط (JPALS)، الذي يقوم على أساس المنطقة المحلية النظام التفاضلي العالمي لتحديد المواقع (GPS)، بدلا من الرادار.

حاملة الطائرات تحمل عادة ضابط العلم و70 موظفا من الناقل مجموعة قتالية. تم نقل جسر العلم، والذي كان يقيم سابقا في جزيرة الناقل، إلى الطابق السفلي من أجل تقليل حجم الجزيرة.

لقد تغير التكوين السفينة الداخلية وتصاميم طاقم قيادة الطائرة بشكل كبير. في الطوابق السفلية من السفينة تتضمن تخطيط مرن إعادة التشكيل بسرعة السماح تخطيطات مختلفة وتركيب معدات جديدة في مجالات القيادة والتخطيط والادارة.

وشرط لبناء في بدل الوزن والاستقرار استيعاب الوزن المضافة من الأنظمة الجديدة التي سيتم تثبيتها على مدى 50 عاما التشغيلية للسفينة. ساهمت في إزالة طائرة واحدة وحدة مصعد والحد من عدد من الخلجان حظيرة 3-2 في الحد من وطأة CVN 21.
أسلحة

سيتم تسليح الناقل مع تطورت رايثيون صاروخ سبارو البحار (ESSM)، والتي يدافع عنها ضد عالي السرعة، والصواريخ المضادة للسفن المناورة للغاية. منظومة سلاح وثيق في هيكل الطائرة هو صاروخ المتداول (RAM) من رايثيون وشركة محدودة Ramsys.
الطائرات

يكون الناقل قادر على حمل ما يصل الى 90 طائرة بما في ذلك F-35 المقاتلة جوينت سترايك، F / A-18E / F سوبر هورنيت، E-2D متقدم هوك، EA-18G، ومروحيات MH-60R / S والمركبات الجوية بدون طيار والمركبات الجوية بدون طيار المقاتلة.
واضاف ان "CVN 78 محل CVN 65، التي دخلت الخدمة في عام 1961."

شرط للحصول على نسبة أعلى ب 160 طلعة جوية طلعة في اليوم مع العواصف إلى حد أقصى من 220 طلعة جوية يوميا في أوقات الأزمات وشدة النشاط الحرب الجوية، وأدى إلى تغييرات في تصميم مقصورة القيادة.

في مقصورة القيادة لديها جزيرة نقلت وأصغر، وهناك ثلاثة بدلا من حافة السطح أربعة مصاعد. ملحقات سطح السفينة أيضا إلى زيادة مواقف الطائرات. وتقع مراكز خدمة طائرات للتزود بالوقود بالقرب من 18 وتوقف إعادة تسليح نفسها.

وقد منحت جنرال اتوميكس عقد لتطوير طائرة كهرومغناطيسية EMALS نظام الاطلاق، والذي يستخدم مسرع خطي المحرك الكهرومغناطيسي. تم اختبار المتظاهرين EMALS في قيادة الأنظمة الجوية البحرية (NASC) اكيهورست مركز اختبار في ولاية نيو جيرسي. ومن المقرر ان EMALS سوف تحل محل الحكومة الحالية C-13 البخار المقاليع.

في حال نجاحها، EMALS التكنولوجيا توفر للفوائد المحتملة من طائرات المراقبة الدقيقة التسارع، الأمر الذي يؤدي إلى خفض الضغوط في الطائرات والطيارين ويوفر سرعة أبطأ لإطلاق المركبات الجوية غير المأهولة، وتتيح مجموعة أوسع من نافذة الرياح فوق سطح السفينة السرعة المطلوبة لل إطلاق تسلسل.

وقد تمت ترسية عقد لتطوير معدات متقدمة الحاجز توربو كهربائي إلى أتوميكس العامة. المحرك الكهربائي المغناطيسي ينطبق سيطرة على كابل الحاجز الاصطناعية للحد من التوتر القصوى في كابل وتقليل الحمل الأقصى على هوك الحاجز، وعلى جسم الطائرة الطائرات.
أسلحة الطائرات تحميل

تدفق الأسلحة إلى الطائرة توقف على سطح الطيران ورفع مستواها لاستيعاب ارتفاع معدلات طلعة جوية. ان السفينة تحمل مخازن للصواريخ وقذائف مدفع لصنع القنابل المقاتلة والطائرات والجو إلى صواريخ جو أرض لمطاردات، ورسوم طوربيدات وعمق لطائرات حربية مضادة للغواصات.
"زادت معدلات طلعة جوية لCVN 21-160 طلعة يوميا مقارنة مع 140 يوما للفئة نيميتز".

أسلحة المصاعد اتخاذ منظومات الأسلحة من المجلات على التعامل مع الأسلحة ومناطق تجميع الاسلحة على ظهر السفينة 02-المستوى (تحت سطح الطيران) والأسلحة الصريحة المثبتة المصاعد بين المناولة ومناطق التجمع، ومقصورة القيادة. الشركتين التي اختارتها شركة نورثروب غرومان لتوليد تصاميم للمصعد الأسلحة المتطورة هي شركة معدات الاتحادية وأولدنبورغ شركة البحيرة

نشر جميع جولات، المتابعة، التي هي أكبر، بدلا من الأسلحة التقليدية والتي تتطلب تجميع تتطلب المزدوج ارتفاع المجلات وغرف تخزين وسوف تؤثر أيضا على مستوى من الحاجة إلى مرافق الجمعية الأسلحة.

الخطوط العريضة لسلاح البحرية الأميركية شرطا لزيادة الحد الأدنى 150٪ في قدرة توليد الطاقة الكهربائية للناقل 21 CVN مقارنة مع شركات الطيران من الدرجة نيميتز. هناك حاجة إلى زيادة قدرة توليد الكهرباء لأربع طائرات قاذفات الكهرومغناطيسي، ونظم في المستقبل مثل أسلحة الطاقة الموجهة التي قد يكون ممكنا خلال عمر 50 عاما الناقل.
أجهزة الاستشعار

تم التعاقد مع شركة رايثيون في أكتوبر 2008 لتزويد نسخة من رادار مزدوج النطاق (طلاسم) وضعت لفئة زموالت المدمرة للتركيب على فورد جيرالد آر. DBR يجمع بين X-S-الفرقة والفرقة صفائف على مراحل.
دفع

شركة نورثروب غرومان على تطوير نظام متطور الدفع النووي ومنطقتين توزيع الطاقة الكهربائية نظام لCVN 21
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
 

مشروع الحاملة CVN 78 Gerald R Ford Class

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
منتدى الجيش العربي Arab Army Forum :: الأقســـام العسكريـــة :: مواضيع عسكرية عامة - General Topics-
التعليقات المنشورة لا تعبر عن رأي ادارة الموقع ولا نتحمل أي مسؤولية قانونية حيال ذلك ويتحمل كاتبها مسؤولية النشر

Powered by Arab Army. Copyright © 2015

شركاؤنا: روسيا ما وراء العناوين