أهلا وسهلا بك زائرنا الكريم، اذا كانت هذه زيارتك الأولى للمنتدى، فيرجى التكرم بالاطلاع على القوانين بالضغط هنا. كما يشرفنا أن تقوم بالتسجيل بالضغط هنا إذا رغبت بالمشاركة في المنتدى، أما إذا رغبت بقراءة المواضيع والإطلاع فتفضل بزيارة المواضيع التي ترغب.

الشعب المصرى صانع البسمة

حفظ البيانات؟
الرئيسية
التسجيل
الدخول
فقدت كلمة المرور
القوانين
البحث فى المنتدى



الرئيسيةالتسجيلدخول

شاطر | .
 

 الشعب المصرى صانع البسمة

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل 
انتقل الى الصفحة : 1, 2  الصفحة التالية
كاتب الموضوعرسالة
Egyptian commandos

لـــواء
لـــواء



الـبلد :
المهنة : طالب
المزاج : الحمد الله
التسجيل : 05/12/2010
عدد المساهمات : 2171
معدل النشاط : 2149
التقييم : 185
الدبـــابة :
الطـــائرة :
المروحية :




مُساهمةموضوع: الشعب المصرى صانع البسمة    الإثنين 12 ديسمبر 2011 - 23:02

مدة الإستحمام ف الشتاء 50 دقيقة تقريبا...
.
.
.
.
... .
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
30 دقيقة تظبيط المية سخن وبارد
10 دقايق تردد بين آه ولأ
8 دقايق قلع الهدوم
.
.
دقيقتين جاكي شان تحت الدش



ﻭﻟﺪ ﺑﻴﺴﺄﻝ ﺃﺑﻮﻩ ﺃﻧﺖ ﺑﺘﻌﺮﻑ ﺗﻜﺘﺐ ﻓﻲ
ﺍﻟﻀﻠﻤﺔ
ﺭﺩ ﻋﻠﻴﻪ ﻭﻗﺎﻟﻪ : ﺃﻳﻮﻩ ﻃﺒﻌﺎَ
ﺭﺩ ﺍﻟﻮﻟﺪ ﻭﻗﺎﻝ:
.
.
. ...
.
.
.
.
.
.
.
ﻃﻴﺐ ﺃﻃﻔﻰ ﺍﻟﻨﻮﺭ ﻭﺃﻣﻀﻴﻠﻰ ﺍﻟﺸﻬﺎﺩﻩ


الافلام الهندية
؛
؛
؛
؛
... ؛
؛
؛
أنه لما يكتشف البطل القنبلة أي سلك يقطعه يكون هو السلك الصحيح

البطل لا يتألم من الضرب ولكن يتألم عندما تنظف حبيبته الجرح

لما يكون البطل شرطيا لا يقدر على حل قضية الا عندما يطرد من العمل

لما يخرج البطل ليرقص في الشارع الكل يرقص معه من بائعين وخضارين وجزارين و المصيبة أنه حافظين نفس الرقصة

وبعد كل هذه قصة الحب و 3 ساعات من المشاهدة يكتشف أن حبيبته هي أخته




الى كل من يريد تعلم الرقص . . .

|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|

روح استحمى بمية باردة في الجو ده

و رقصني يا جدع . . .


الفرق بين الأم اللبنانية والأم المصرية لما يذاكروا للأولاد

اللبنانية :
طوني حبيب ألب الماما, هلأ بـ إيدك فايف فنجرز
... ولو ماما أخذت منون تو فينجرز.. كم يبقى؟؟
... يالله لو عرفت بدي فسحك في مول وبشتريلك بون بون و إشيا كتير مهضومة.

المصرية :
فتح مخك معايا يا جزمة لاحسن والنعمة افتحلك نفوخك ..
حمارين + حمارين...يساوي كام ياواد ؟؟
ماتغلبنيش كفاية أبوك مغلبني..
طب والله لو جاوبت صح لاكون عاملالك رز بلبن


ﺍﺭﻧﺐ ﻣﺎﺷﻲ ﻓﻲ ﺍﻟﻐﺎﺑﺔ ﻟﻘﻲ ﺍﻟﺰﺭﺍﻓﺔﺑﺘﺸﻢ ﻫﻴﺮﻭﻳﻦ

ﻗﻠﻬﺎ ﻟﻴﻪ ﻛﺪﻩ ﺗﻌﺎﻟﻲ ﻣﻌﺎﻳﺎ ﻧﺠﺮﻱ ﻓﻲ ﺍﻟﻐﺎﺑﺔ ﻭﺳﻴﺒﻚ ﻣﻦ ﺍﻟﻘﺮﻑ ﺩﻩ

ﺷﻮﻳﺔ ﻭ ﻟﻘﻮﺍ ﺍﻟﻔﻴﻞ ﺑﻴﺸﺮﺏ ﺑﺎﻧﺠﻮ ﺑﺰﻟﻮﻣﺘﻪ

ﻗﺎﻡ ﺍﻻﺭﻧﺐ ﻗﺎﻟﻪ ﻟﻴﻪ ﻛﺪﻩ ﺗﻌﺎﻟﻲ ﻣﻌﺎﻳﺎﻧﺠﺮﻱ ﻓﻲ ﺍﻟﻐﺎﺑﺔ ﻭﺳﻴﺒﻚ ﻣﻦ ﺍﻟﻘﺮﻑ ﺩﻩ

ﻟﻐﺎﻳﺔ ﻣﺎ ﻟﻘﻮﺍ ﺍﻻﺳﺪ ﺑﻴﻀﺮﺏ ﺣﻘﻨﺔ ﻣﺎﻛﺲ

ﻭ ﻟﺴﻪ ﺍﻻﺭﻧﺐ ﻫﻴﻜﻠﻤﻪ ﺭﺍﺡ ﺍﻻﺳﺪ ﺿﺮﺑﻪ ﻭﻗﺎﻟﻪ ﻫﻮ ﺍﻧﺖ ﻳﺎﺑﻦ ﺍﻟﻜﻠﺐ ﻛﻞ ﻣﺎ ﺗﻀﺮﺏ

ﺗﺮﺍﻣﺎﺩﻭﻝ ﺗﺠﺮﻱ ﺍﻟﻐﺎﺑﺔ ﻛﻠﻬﺎ ﻭﺭﺍﻙ


الزوجة فى الموبايل :
الزوجة : انت فين يازفت
الزوج : انا فى مشوار ياحبيبتى
الزوجة : فى انهى داهية يعنى
الزوج : فاكرة الجواهرجى اللى شوفتى عنده عقد وعجبك
... ... ... الزوجة : ايوه ياحياتى
.
.
.
.
.
الزوج : انا فى القهوة اللى فى وشه *_*



لحظة هبل !
..
..
..
..
..
..
..
..
..
.
. لما تصحى من حلم حلو ...عشان تشرب ميه او اي حاجه تانيه وترجع بسرعة لسريرك على امل انك تكمل الحلم


كلام بيتقال فى كل بيت مصري و يعتبر من التراث
.
.
.
.
... .
.
.
.

*امشى جاتك "مشش" فى ركبك
* جتها نيلة الى عايزة خلف تيجى تتفرج
*ذاكر يا "موكوس" مش فالح غير فى الهيافه والكلام الفاضى
* ربنا يرزقك بعيل يوريك اللي ورتهولي
* هو ده اللي انت فالح فيه طول الليل والنهار
*قاعد علي الزفت الكمبيوتر بتاعك لحد ماهيجلك تخلف عقلي منه
*وطي "المدعوق" ده شويه
*كفايه "رغي" في التليفونات
*اللي ياكل في طبق او يشرب في كباية يغسلها
*انا مش الخدامه اللي اشتراها ابوكوا

احـلـى حـاجـه فـى الـولاد بـقـى . . بـيـكـون قـاعـد مـع
المزه و ابـــوه يـتـصـل بــيـــه:-
.
.
.
.
.
.
.
انـــت:-
الـــــــــــــــو
أبـوك:-
الــــــو
انــــت:-
ازيــك يــاحــــج
أبــوك:-
انـــت فــيــن يـا بــغــــل
انـت:-
بـخـيـر الله يـسـلـمـــك يـا حــج
أبــوك:-
بـسـألـك فـيـنـك يــا حـمـار
انــت:-
شــويـه و جـــاى
أبـوك:-
والله لأوريــك لـمــا تــرجــع
انــت:-
لا اتـعـشـوا انـتـوا انـا هـتـعـشـى بــرة يـا حـج
يـقـومـ ابــوك قـافـل الـسـكـة
انـت:-
خــلاص هــشــوف الـمـوضـوع ده لـمـا اجـى يـالا ربـنـا
يـخـلـيـك مـع الــف ســلامـة يـــا حـــــــــــــــــــج

و اولـ مـا يـقـفـل يـقـولـهـا ابـويـا بـيـسـلـمـ عـلـيـكـي :D

و الـهـبـلـة تـصـدق


يتبع
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
abojo

مشرف سابق
لـــواء

مشرف سابق  لـــواء



الـبلد :
العمر : 36
المزاج : أخيرا متفائل بالمستقبل !!
التسجيل : 31/03/2011
عدد المساهمات : 7148
معدل النشاط : 6452
التقييم : 969
الدبـــابة :
الطـــائرة :
المروحية :




مُساهمةموضوع: رد: الشعب المصرى صانع البسمة    الإثنين 12 ديسمبر 2011 - 23:37

ههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه



تقييم +
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
Why Not

عقـــيد
عقـــيد



الـبلد :
العمر : 22
التسجيل : 01/09/2011
عدد المساهمات : 1486
معدل النشاط : 1130
التقييم : 93
الدبـــابة :
الطـــائرة :
المروحية :




مُساهمةموضوع: رد: الشعب المصرى صانع البسمة    الإثنين 12 ديسمبر 2011 - 23:47

*امشى جاتك "مشش" فى ركبك
* جتها نيلة الى عايزة خلف تيجى تتفرج
*ذاكر يا "موكوس" مش فالح غير فى الهيافه والكلام الفاضى
* ربنا يرزقك بعيل يوريك اللي ورتهولي
* هو ده اللي انت فالح فيه طول الليل والنهار
*قاعد علي الزفت الكمبيوتر بتاعك لحد ماهيجلك تخلف عقلي منه
*وطي "المدعوق" ده شويه
*كفايه "رغي" في التليفونات
*اللي ياكل في طبق او يشرب في كباية يغسلها
*انا مش الخدامه اللي اشتراها ابوكوا

===========

جامده

مستنيين الباقي

وليك تقييم في "قسم عسكري"

...
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
Egyptian commandos

لـــواء
لـــواء



الـبلد :
المهنة : طالب
المزاج : الحمد الله
التسجيل : 05/12/2010
عدد المساهمات : 2171
معدل النشاط : 2149
التقييم : 185
الدبـــابة :
الطـــائرة :
المروحية :




مُساهمةموضوع: رد: الشعب المصرى صانع البسمة    الإثنين 12 ديسمبر 2011 - 23:53

@Why Not كتب:
*امشى جاتك "مشش" فى ركبك
* جتها نيلة الى عايزة خلف تيجى تتفرج
*ذاكر يا "موكوس" مش فالح غير فى الهيافه والكلام الفاضى
* ربنا يرزقك بعيل يوريك اللي ورتهولي
* هو ده اللي انت فالح فيه طول الليل والنهار
*قاعد علي الزفت الكمبيوتر بتاعك لحد ماهيجلك تخلف عقلي منه
*وطي "المدعوق" ده شويه
*كفايه "رغي" في التليفونات
*اللي ياكل في طبق او يشرب في كباية يغسلها
*انا مش الخدامه اللي اشتراها ابوكوا

===========

جامده

مستنيين الباقي

وليك تقييم في "قسم عسكري"

...


من عنيا يا باشا
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
Egyptian commandos

لـــواء
لـــواء



الـبلد :
المهنة : طالب
المزاج : الحمد الله
التسجيل : 05/12/2010
عدد المساهمات : 2171
معدل النشاط : 2149
التقييم : 185
الدبـــابة :
الطـــائرة :
المروحية :




مُساهمةموضوع: رد: الشعب المصرى صانع البسمة    الإثنين 12 ديسمبر 2011 - 23:54

@abojo كتب:
ههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه



تقييم +


لسة الى جاية قدام ههههههههههههه
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
xDark xSoul

مســـاعد
مســـاعد



الـبلد :
العمر : 24
المهنة : CiVilian Eng
المزاج : أنا بدح .... أدعيلى
التسجيل : 18/09/2011
عدد المساهمات : 457
معدل النشاط : 493
التقييم : 2
الدبـــابة :
الطـــائرة :
المروحية :




مُساهمةموضوع: رد: الشعب المصرى صانع البسمة    الإثنين 12 ديسمبر 2011 - 23:57



ههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه



أحلى تقييم ++
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
Egyptian commandos

لـــواء
لـــواء



الـبلد :
المهنة : طالب
المزاج : الحمد الله
التسجيل : 05/12/2010
عدد المساهمات : 2171
معدل النشاط : 2149
التقييم : 185
الدبـــابة :
الطـــائرة :
المروحية :




مُساهمةموضوع: رد: الشعب المصرى صانع البسمة    الثلاثاء 13 ديسمبر 2011 - 0:04

عمرنا ما كنا بنفرق ما بين البنت المسلمه والبنت المسيحيه
.
.
.
.
... .
.
.
.
.
.
.
.
.
البنت اللى بتيجى قدامنا بنعاكسها
شباب بيحب مصر♥ لا للفتنه الطائفيه



بتوع التحرير مش هينتخبو الاخوان
وبتوع العباسيه مش هينتخبو الاخوان
والاقباط 12 مليون مش هينتخبو الاخوان
والصوفيه 2 مليون مش هينتخبو الاخوان
والعاملين فى السياحه 3 مليون مش هينتخبو الاخوان
... ... ... ... و الليبراليين و الأشتراكيين و الشيوعين و غيرهم من التوجهات السياسية مش حينتخبو الأخوان

طيب ولما النتيجه بعد ده كله تكون فوز كاسح للاخوان ؟

يبقى انت اكيد اكيد في مصر



اجمد احساس فى الدنيا

انك تبقى قاعد ع الفيس بوك بال 5 ساعات

و شات و مقضيها
... ... ... ... ...
و اخر ما تزهق

تقول اما اقوم افتح الكتاب اشوفه بيتكلم عن ايه

و ابوك يدخل عليك و انت فاتح الكتاب

يقولك الله يرضى عليك يابنى ريح شوية من المذاكرة دي ^ ___ ^

2- اسوأ احساس في الدنيا

أنك تبقى قاعد بتذاكر بقالك 5 ساعات

ومركز وتعبان

واتقول خليني اريح شوية

تقوم تفتح الفيس بوك دقيقة

يدخل ابوك يقلك .. طوووووووول عمرك فاشل .. وهتفضل فاشل

خلي الفيس بوك ينفعك


قمة الهدوء: إنك تقرأ مادة مش فاهمها

قمة الهبل: إنك تقلب الصفحة

قمة العبط: إنك تصدق... إنك بتذاكر
... ...
قمة التناحة: إنك تمتحن فيها

قمة الخيال: تتوقع إنك ناجح

قمة الدهشة: إنك تدخل تحل فى الامتحان

قمة المفاجأة: إنك تنجح

قمة الحقيقة:إنك تصحى من النوم



من أظرف ما كتب على ضهر التوك توك
:
... ... .
:
- الحكومة سابتنا ....... البلطجية استلامتنا
-عايز تعيش ..... متعدينش

-تركب ادلعك .......تنزل ادفعك

-احــسدوني..... لما اسد ديوني

- رافعه حاجبها..... ومحدش عجبها

- الحلوه لما تتدلع ....تخلي الاسفلت يولع

- مطلوب...... آنسه للعمل

-لو باض الديك...... برضه مش هعديك

-لو لسه زعلان ...... البحر مليان

-سلام يا بلد ............. الكلام

- الرجوله ملهاش .......... قطع غيار

-3 عجلات برفارفهم...... نازلين يجيبو مصاريفهم

-حبيتها و اعدنا نلوك لوك....و اتاريها طمعانة فى التوك توك



عارفين ليه الطالب بيسقط في الامتحانات ؟؟؟

مش ذنب الطالب إذا سقط لأن فيه 365
يوماً فقط في السنة

... ... ... عندك 52 جمعة في السنة

هايتبقى من السنة 313 يوم

العطلة الصيفية 50

يتبقى 263 يوم

منهم 8 ساعات نوم يومية

وده معناه 122 يوم

يتبقى بس 141 يوم

ساعة واحدة لللعب يومياً
(مفيدة للصحة)

مما يعني 15 يوماً إضافياً

يتبقى 126 يوم

ساعتين يوميا للأكل مع المضغ جيداً على قولة
مريم نور للحفاظ على الطاقة

أي
30
يوم

يتبقى 96 يوم

ساعة يومية للكلام والتحدث
(فالإنسان مخلوق إجتماعي)

وبذلك نضيف 15يوم

,يتبقى
81
يوم

أيام الامتحانات في السنة على الأقل 35 يوم

يتبقى 46 يوم

العطل النصفية والربعية وأيام الأعياد الدينية والوطنية والإنسانية والقومية

40

يوم

باقي 6 أيام

أيام المرض السنوية على أقل تقدير 3 أيام، يتبقى3 أيام

متابعة الأفلام وبقية الفعاليات الترفيهية

عايزين نعيش حياتنا برضه*_^

على أقل تقدير يومين

باقي ....... يوم واحد
!!

و اليوم ده هوّ بالضبط

يوم ميلادك .... وكل سنة وانت طيب



رسالة من تلميذ مصرى الى اعزائى فى ميدان التحرير:
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
لاحظوا ان كل ده هيدخل فى مادة التاريخ واحنا اللى بنحفظ
فاختصروا من فضلكم.............



واحد يقولك لما تنتخب الأسلاميين أمك هتلبس النقاب و واحد يقولك لما تنتخب الليبراليين أمك هتقلع الحجاب طب مفيش حد أنتخبوا و يسيب أمي ف حالها ؟




الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
3araby

لـــواء
لـــواء



الـبلد :
العمر : 23
المهنة : عميل
المزاج : متهكم و قله مندسه
التسجيل : 13/08/2010
عدد المساهمات : 2998
معدل النشاط : 2152
التقييم : 39
الدبـــابة :
الطـــائرة :
المروحية :




مُساهمةموضوع: رد: الشعب المصرى صانع البسمة    الثلاثاء 13 ديسمبر 2011 - 0:09

جامدديييييييين ههههههه و خصوصا اخر واحده
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
Egyptian commandos

لـــواء
لـــواء



الـبلد :
المهنة : طالب
المزاج : الحمد الله
التسجيل : 05/12/2010
عدد المساهمات : 2171
معدل النشاط : 2149
التقييم : 185
الدبـــابة :
الطـــائرة :
المروحية :




مُساهمةموضوع: رد: الشعب المصرى صانع البسمة    الثلاثاء 13 ديسمبر 2011 - 0:12

@3araby كتب:
جامدديييييييين ههههههه و خصوصا اخر واحده


ههههههههههههه

اتقل لسة الباقى جاى
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
misry

مـــلازم
مـــلازم



الـبلد :
العمر : 30
المهنة : طبيب أسنان
المزاج : رايق
التسجيل : 27/04/2011
عدد المساهمات : 610
معدل النشاط : 431
التقييم : 3
الدبـــابة :
الطـــائرة :
المروحية :




مُساهمةموضوع: رد: الشعب المصرى صانع البسمة    الثلاثاء 13 ديسمبر 2011 - 0:36

هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه

هنام واحلم بيهم ....:)


مسني الباقي
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
ابن بحرى

رائـــد
رائـــد



الـبلد :
التسجيل : 30/10/2011
عدد المساهمات : 936
معدل النشاط : 686
التقييم : 27
الدبـــابة :
الطـــائرة :
المروحية :




مُساهمةموضوع: رد: الشعب المصرى صانع البسمة    الثلاثاء 13 ديسمبر 2011 - 2:24

16 16 هههههههههههههههههههههههههههههههههه 16 16
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
Egyptian commandos

لـــواء
لـــواء



الـبلد :
المهنة : طالب
المزاج : الحمد الله
التسجيل : 05/12/2010
عدد المساهمات : 2171
معدل النشاط : 2149
التقييم : 185
الدبـــابة :
الطـــائرة :
المروحية :




مُساهمةموضوع: رد: الشعب المصرى صانع البسمة    الثلاثاء 13 ديسمبر 2011 - 21:03




مين فاكر المقلمه الصفيح دى





طيب كام واحد فاكر البتاع ده


الكذبه اللي بتريـّح الضمير :
.
.
.
.
... .
.
.
.انا هنام بقى واصحى اذاكر الفجر احسن
مين بيعمل كده



الموظفين عند استلام الراتب




الموظفين اخر الشهر






الفرق بين الولد والبنت فى المدرسه ...

البنات ..
الميس: مين ﺣﻠﺖ ﺍﻟﻮﺍﺟﺐ ؟!
ﺍﻟﺒﻨﺎﺕ : ﺃﻧﺎ ﺃﻧﺎ ﺃﻧﺎ ﺍﻧﺎ ﺍﻧﺎ ﺃﻧﺎ ﺃﻧﺎ
الميس : ﻣﺎﺷﺎﺀ ﺍﻟﻠﻪ ﻋﻠﻴﻜﻢ ﻛﻠﻜﻢ ﺣﻠﻴﺘﻮ ..برافو يابناااااات

---------
الاولاد بقا ...
المستر : ايه اخبار الواجب !!!

ﺍﻷﻭﻻﺩ ﺑﻴﺴﺄﻟﻮ ﺑﻌﺾ : ايه دا !! ايه دا !!
هو كان في ﻭﺍﺟﺐ !!
يا مستر انت مدتناش واجب الحصة اللى فاتت

ويطلع الواد الدحيح يقول :اااااه يامستر كان فى واجب صفحة 53 و 55
المستر : يعنى كان فيه واجب اهو يا تييييييـــ............
تم حذف باقى الكلام مراعاه لاخواتنا الشباب


كنت رايح الامتحان ..............في قمه الروقان
مهو قالو جي سهل...........زي امتحانا ت زمان
و انا واد نيتي صافيه............وطيب اوي وغلبان
وموصي الكل يدعيلي............ابويا وامي والجيران
ومصلي الظهر والعصر >..........والمغرب والعشا كمان
... ... مهي دي ايام بركه..........بيشع فيها الايمان

المهم

دخلت الكليه >.........عمال ادور ع اللجان
واثق من نفسي اوي............وعمال اكل لبان
وعمال اغني وادندن.........ولا اجدعها فنان
اول مبصيت في الورقه............جتلي حاله توهان
زي مكون اتشليت ............او قرصني تعبان
دمي اتحرق...............وحرارتي وصلت للغليان
هو الامتحان ده من كتابنا ............ولا من كتاب العفاريت والجان
قمت ((عامل عبيط )) ......... ومكتبتش اى بتنجان
ودى اخرت كل طالب غلبان



يعنى ايه كوكاكوالا زيرو يعنى تشوف بنات شايلة شنطه كبيرة اوى
:
:
:
:
:
:
وتلاقى الموبيل والنضاره والمفاتيح والمناديل فى ايديها!


للشباب فقط ..

مـــــــرة بــنــــــت قليله الادب اوووووووووووووى

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.


ربنا تاب عليها وبقت كويسة ^_^

تموتوا أنتو فى قلة الأدب يالهوى عليكو



نكت مصرية
محشش ماسك مراية و بيشوف وشه فيها




... ☺






ويقول لصاحبه : ياخي الوش ده مش غريب عليا !

المحشش الثاني خد المرايه وشاف وشه قاله : يا أبن العبيطه ده أنا !!


ياجماعة حرام يعني وعيب علينا بجد , هو علشان الشاب الجميل ده فقع عين كام واحد نقوم نفضحه ونصوره ونقول ان اسمه محمود صبحي الشناوي ورقم موبايله 01001876737 ؟
لا وناقص كمان اننا نقول ساكن في 22 شارع الخليفة المأمون
ما هو دة الى ناقص




مدرس بيسأل طالب

لو خيروك بين المال والعقل ايه بتختار ؟

... .
... ... .
.
.
.

الطالب قال: المال
المدرس ابتسم وقال: أنا اختار العقل

الطالب ابتسم و قال

والله كل واحد يختار اللي ناقصه



اصعب انواع الفراق
,
,
,
هو
... ... ... ... ,
,
,
,
,
,
,
فراق المخدة الصبح



مين الى كان بيحب يعمل كده





كلم واحد قاعد كده





نكت مصرية
مقابلة لطلب الوظيفة في مصر !! ?؟
.
.
.
.
... ... .
.
.
.
واحد راح يقدم لوظيفة في شركة فلما دخل عندهم سألوه
متى يكون حاصل ضرب 3 × 3 = 10؟؟
فقال: عندما تكون الإجابة خاطئة
قالوا: ما هو الشيء الذي له أكثر من جناح ولا يطير؟
قال: الفندق
قالوا: ما هو الشئ إذا أكلت نصفه تموت ، وإذا أكلته كله ما يضرك شي؟
قال: سمسم
قالوا: من هو الرجل الذي يستطيع أن يقف على الأرض ورأسه فوق النجوم ؟
قال: الضابط
قالوا: ما هو أكبر عدد من المواليد يمكن أن تضعه النعامة ؟
قال: النعامة تبيض ولا تلد
قالوا : ما هو الشيء الذي بدونه لا تستطيع أن تحصل على الوظيفة في مصر ؟
قال: الواسطة
قالوا: و هل هي عندك ؟
قال : لا
.
.
.
.
.
.
قالوا : طيب، خد الباب فى ايدك وانت خارج


واحد ابنه ضاع منة ....داخ المسكين وهو عمال يدور عليه.
وهو ماشي فى الطريق شاف محشش قاعد قدام ناطحة سحاب.
الراجل:لوسمحت ماشفتش ابني؟
اوصافه 1 2 3 4
المحشش:تعال معايا.
... ... الرجل :احنا رايحين فين.؟
المحشش :تعال معايا بس وانت ساكت.
المحشش طلع الراجل على سطوح ناطحة السحاب على السلم ومارضيش يطلعة بالاسنسير وقطع قلبة لحد ما وصلو للسطوح
الراجل :قاله امال فين ابني ؟
المحشش.تعال على حافة السطوح.
راح معاه الراجل قام المحشش قايلة:شايف الناس دى كلها؟
الرجل ايوة شافيهم؟!
.
.
.
.
.

المحشش:ما لقيتش فيهم حد غيرى تسألة؟!


علاقة الشب بالحيوانات
.
.
.
.
... .
.
.
.
.
.
.
.
.
1. اول ما ينولد :ياختى جميله زى الكتكوت
.
2. يكبر شويه: يا سلام شطور وبياكل زي (الاسد)
.
3. ييخش بالمدرسة: الاستاذ : مش عايز اسمع صوت *** فيكو
.
4. بيخش الجامعة: صحابو : ماشى ورا الموزه زى الخروووووف
.
5. يشتغل: يا عينى شغال زى الحمار ليل نهار
.
6. يتجوز : ماشى مع مراته زى الارنب
.
7. بعد ما يتجوز بفترة: يسألوه عامل ايه ف الجواز ..يقول صابر زى الجمل

حديقه حيوان متنقله



الوﺍﺣﺪ ﻛﺎﻥ
ﺯﻣﺎﻥ..... ﺑﻴﻘﻌﺪ ﻉ ﺍﻟﻨﺖ ﻋﺸﺎﻥ ﻳﺮﻳﺢ ﺷﻮﻳﺔ
ﻣﻦ ﺍﻟﻤﺬﺍﻛﺮﺓ
.
.
... ... ....
.
....
.
.
.
.
ﺩﻟﻮﻗﺘﻰ.... ﺍﻟﻮﺍﺣﺪ ﺑﻴﺬﺍﻛﺮ ﻟﻤﺎ ﺑﻴﺤﺐ ﻳﺮﻳﺢ
ﻣﻦ ﺍﻟﻨﺖ ﺷﻮﻳﺔ



أغانى الموسم بعد سيطرة الاخوان

.......................

سحقاً الشبشب ضاع .. تباً ده كان بصباع

عمرو دياب :

ولسة بتحبو يا سلفي ، يا سلفي حرام عليك

عمرو دياب :

عايز تسيب دقنك كده سيبها ... وتعالى على نفسك وحددها

نانسى عجرم:

أنا سلفي وأبويا سلفي.. بزبيبتي ودقني سلفي.. وكل سلفي بارك الله فيه

عدوية:

يا بنت "الاخوان"...حلمك علي "البرلمان". ده المجلس في أيديكي و سويرس عطشان

ابو الليف :

مستهون بالاخوان يا خويا .. دولا كسبانين

عمرو دياب:

يا ريت لبسك يزيد مترين عشان لبسك كدة قصير

( مع الاعتذار للاخوان والسلفيين واى فئه اخرى )

دى لمجرد الفكاهه


الواحد من كتر الثورات اللي في البلد
حاسس انه بكره هيصحى يلاقي اعلان بيقول
.
.
.
... .
.
.
.
.
.
.
.
خيمه للايجار بالتحرير تطل على جميع الجهات.... محمد محمود و المجمع
بجانب المستشفى الميداني مباشرة
مع سهولة تقسيط المبلغ على 3 ثورات


النتيجة الرسمية للإنتخابات
المركز الاول : الحرية والعدالة
المركز الثاني : الزمالك


عمرك عملت الحركة دى :
.
.
.
.
... ... .
.
.
.
.
.
واحد من العيلة يطلب منك كوبايه او عصير
وانـت في الطريــق لازم تشـفــط منهـــاا شـويه
وتمسـح شفـــايفك عشـاان ماحدش يعرف إنــك شربت !


تحياتى










الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
الحرس الجمهوري

مـــلازم
مـــلازم



الـبلد :
العمر : 21
المهنة : طالب
المزاج : سبحان الله و بحمده سبحان الله العظيم
التسجيل : 15/07/2009
عدد المساهمات : 625
معدل النشاط : 418
التقييم : 8
الدبـــابة :
الطـــائرة :
المروحية :




مُساهمةموضوع: رد: الشعب المصرى صانع البسمة    الثلاثاء 13 ديسمبر 2011 - 22:07

الاولاد بقا ...
المستر : ايه اخبار الواجب !!!

ﺍﻷﻭﻻﺩ ﺑﻴﺴﺄﻟﻮ ﺑﻌﺾ : ايه دا !! ايه دا !!
هو كان في ﻭﺍﺟﺐ !!
يا مستر انت مدتناش واجب الحصة اللى فاتت

ويطلع الواد الدحيح يقول :اااااه يامستر كان فى واجب صفحة 53 و 55
المستر : يعنى كان فيه واجب اهو يا تييييييـــ............
تم حذف باقى الكلام مراعاه لاخواتنا الشباب







الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
Why Not

عقـــيد
عقـــيد



الـبلد :
العمر : 22
التسجيل : 01/09/2011
عدد المساهمات : 1486
معدل النشاط : 1130
التقييم : 93
الدبـــابة :
الطـــائرة :
المروحية :




مُساهمةموضوع: رد: الشعب المصرى صانع البسمة    الثلاثاء 13 ديسمبر 2011 - 22:21

كنت رايح الامتحان ..............في قمه الروقان
مهو قالو جي سهل...........زي امتحانا ت زمان
و انا واد نيتي صافيه............وطيب اوي وغلبان
وموصي الكل يدعيلي............ابويا وامي والجيران
ومصلي الظهر والعصر >..........والمغرب والعشا كمان
... ... مهي دي ايام بركه..........بيشع فيها الايمان

المهم

دخلت الكليه >.........عمال ادور ع اللجان
واثق من نفسي اوي............وعمال اكل لبان
وعمال اغني وادندن.........ولا اجدعها فنان
اول مبصيت في الورقه............جتلي حاله توهان
زي مكون اتشليت ............او قرصني تعبان
دمي اتحرق...............وحرارتي وصلت للغليان
هو الامتحان ده من كتابنا ............ولا من كتاب العفاريت والجان
قمت ((عامل عبيط )) ......... ومكتبتش اى بتنجان
ودى اخرت كل طالب غلبان

===========
ههههههههههههههههه

فكرتني بالكيميا

علي راي محمد هنيدي كيمي كيمي غداره

شكرا علي النكت الجامده

...
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
لا اله الا الله

عقـــيد
عقـــيد



الـبلد :
التسجيل : 17/09/2011
عدد المساهمات : 1446
معدل النشاط : 1422
التقييم : 28
الدبـــابة :
الطـــائرة :
المروحية :




مُساهمةموضوع: رد: الشعب المصرى صانع البسمة    الثلاثاء 13 ديسمبر 2011 - 22:32

نكت قديمه

وسمعها 200 مره

كل مره واحد يغيرها البحريني الي بحرينيه وهاكذا
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
Why Not

عقـــيد
عقـــيد



الـبلد :
العمر : 22
التسجيل : 01/09/2011
عدد المساهمات : 1486
معدل النشاط : 1130
التقييم : 93
الدبـــابة :
الطـــائرة :
المروحية :




مُساهمةموضوع: رد: الشعب المصرى صانع البسمة    الثلاثاء 13 ديسمبر 2011 - 22:38

@لا اله الا الله كتب:
نكت قديمه

وسمعها 200 مره

كل مره واحد يغيرها البحريني الي بحرينيه وهاكذا

لماذا دخلت الموضوع وقرات النكت اذن؟!

هناك من لم يسمعها تكون اول مره يراها مثلي

علعموم لا احد يبالي بالردود السخيفه

...
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
لا اله الا الله

عقـــيد
عقـــيد



الـبلد :
التسجيل : 17/09/2011
عدد المساهمات : 1446
معدل النشاط : 1422
التقييم : 28
الدبـــابة :
الطـــائرة :
المروحية :




مُساهمةموضوع: رد: الشعب المصرى صانع البسمة    الثلاثاء 13 ديسمبر 2011 - 22:41

@Why Not كتب:
@لا اله الا الله كتب:
نكت قديمه

وسمعها 200 مره

كل مره واحد يغيرها البحريني الي بحرينيه وهاكذا

لماذا دخلت الموضوع وقرات النكت اذن؟!

هناك من لم يسمعها تكون اول مره يراها مثلي

علعموم لا احد يبالي بالردود السخيفه

...

دخلت الموضوع لاني حر وبمزاجي ادخل واطلع مالك دخل

يا اخي اذا ردودي سخيفه ليش ترد علي
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
Why Not

عقـــيد
عقـــيد



الـبلد :
العمر : 22
التسجيل : 01/09/2011
عدد المساهمات : 1486
معدل النشاط : 1130
التقييم : 93
الدبـــابة :
الطـــائرة :
المروحية :




مُساهمةموضوع: رد: الشعب المصرى صانع البسمة    الثلاثاء 13 ديسمبر 2011 - 22:51

@لا اله الا الله كتب:
@Why Not كتب:


لماذا دخلت الموضوع وقرات النكت اذن؟!

هناك من لم يسمعها تكون اول مره يراها مثلي

علعموم لا احد يبالي بالردود السخيفه

...

دخلت الموضوع لاني حر وبمزاجي ادخل واطلع مالك دخل

يا اخي اذا ردودي سخيفه ليش ترد علي

مزاجك ايه احنا بنحشش

رديت عليك لعلك لم تعرف انك سخيف فاردت ان اعلمك
...
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
لا اله الا الله

عقـــيد
عقـــيد



الـبلد :
التسجيل : 17/09/2011
عدد المساهمات : 1446
معدل النشاط : 1422
التقييم : 28
الدبـــابة :
الطـــائرة :
المروحية :




مُساهمةموضوع: رد: الشعب المصرى صانع البسمة    الثلاثاء 13 ديسمبر 2011 - 22:54

@Why Not كتب:
@لا اله الا الله كتب:


دخلت الموضوع لاني حر وبمزاجي ادخل واطلع مالك دخل

يا اخي اذا ردودي سخيفه ليش ترد علي

مزاجك ايه احنا بنحشش

رديت عليك لعلك لم تعرف انك سخيف فاردت ان اعلمك
...



انا سخيف

طز فيك شو بتسوي
انا كتبت التعليق عشان ازيد مشاركاتي

ياخي انته مايخصك
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
Why Not

عقـــيد
عقـــيد



الـبلد :
العمر : 22
التسجيل : 01/09/2011
عدد المساهمات : 1486
معدل النشاط : 1130
التقييم : 93
الدبـــابة :
الطـــائرة :
المروحية :




مُساهمةموضوع: رد: الشعب المصرى صانع البسمة    الثلاثاء 13 ديسمبر 2011 - 23:05

@لا اله الا الله كتب:
@Why Not كتب:


مزاجك ايه احنا بنحشش

رديت عليك لعلك لم تعرف انك سخيف فاردت ان اعلمك
...



انا سخيف

طز فيك شو بتسوي
انا كتبت التعليق عشان ازيد مشاركاتي

ياخي انته مايخصك

من ذوقك

ولا اريد الاكثار في الحديث معك حتي لا يفسد ويغلق الموضوع

...
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
HeRo

عريـــف
عريـــف



الـبلد :
التسجيل : 09/11/2011
عدد المساهمات : 81
معدل النشاط : 70
التقييم : -3
الدبـــابة :
الطـــائرة :
المروحية :




مُساهمةموضوع: رد: الشعب المصرى صانع البسمة    الثلاثاء 13 ديسمبر 2011 - 23:08

@لا اله الا الله كتب:
@Why Not كتب:


مزاجك ايه احنا بنحشش

رديت عليك لعلك لم تعرف انك سخيف فاردت ان اعلمك
...



انا سخيف

طز فيك شو بتسوي
انا كتبت التعليق عشان ازيد مشاركاتي

ياخي انته مايخصك

ملحوظه ::: قل خيــــــــــرا او لتصمت

سواء رضيت ام لم ترضى فالشعب المصرى صااانع البسمه

ولا حول ولا قوه الا بالله
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
لا اله الا الله

عقـــيد
عقـــيد



الـبلد :
التسجيل : 17/09/2011
عدد المساهمات : 1446
معدل النشاط : 1422
التقييم : 28
الدبـــابة :
الطـــائرة :
المروحية :




مُساهمةموضوع: رد: الشعب المصرى صانع البسمة    الثلاثاء 13 ديسمبر 2011 - 23:10

@HeRo كتب:
@لا اله الا الله كتب:




انا سخيف

طز فيك شو بتسوي
انا كتبت التعليق عشان ازيد مشاركاتي

ياخي انته مايخصك

ملحوظه ::: قل خيــــــــــرا او لتصمت

سواء رضيت ام لم ترضى فالشعب المصرى صااانع البسمه

ولا حول ولا قوه الا بالله
نكت سخيفه وبايخه

ما اخطاءت في حق احد انا قلت رايي في الموضوع ما المشكله
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
Why Not

عقـــيد
عقـــيد



الـبلد :
العمر : 22
التسجيل : 01/09/2011
عدد المساهمات : 1486
معدل النشاط : 1130
التقييم : 93
الدبـــابة :
الطـــائرة :
المروحية :




مُساهمةموضوع: رد: الشعب المصرى صانع البسمة    الثلاثاء 13 ديسمبر 2011 - 23:15

@HeRo كتب:
@لا اله الا الله كتب:




انا سخيف

طز فيك شو بتسوي
انا كتبت التعليق عشان ازيد مشاركاتي

ياخي انته مايخصك

ملحوظه ::: قل خيــــــــــرا او لتصمت

سواء رضيت ام لم ترضى فالشعب المصرى صااانع البسمه

ولا حول ولا قوه الا بالله

يا اخي اتركه حتي لا يفسد الموضوع

وعلي راي المثل

ال*** تعوي والقافله تسير

...
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
misry

مـــلازم
مـــلازم



الـبلد :
العمر : 30
المهنة : طبيب أسنان
المزاج : رايق
التسجيل : 27/04/2011
عدد المساهمات : 610
معدل النشاط : 431
التقييم : 3
الدبـــابة :
الطـــائرة :
المروحية :




مُساهمةموضوع: رد: الشعب المصرى صانع البسمة    الثلاثاء 13 ديسمبر 2011 - 23:21

خلاص يا جماعة هو في ايه ...؟؟

الموضوع للضحك فقط ... لا تقلبوه
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
باسم المصري

رقـــيب
رقـــيب



الـبلد :
المهنة : مدير تسويق
التسجيل : 05/09/2011
عدد المساهمات : 248
معدل النشاط : 240
التقييم : 14
الدبـــابة :
الطـــائرة :
المروحية :




مُساهمةموضوع: رد: الشعب المصرى صانع البسمة    الثلاثاء 13 ديسمبر 2011 - 23:27

ههههههههههههههههههههههههههههه
ههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
ههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه

حلوه

الشعب المصري يستخدم النكتة في الهضم على الكورنيش بعد العشا
والتسلية في الحصص الفاضية في المدارس وحرق الكلسترول
والقضاء على السمنه والبدانة وتمرين عضلات الوجه والبطن
طول السنة.
تحياتي .............
............
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
 

الشعب المصرى صانع البسمة

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 2انتقل الى الصفحة : 1, 2  الصفحة التالية

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
منتدى الجيش العربي Arab Army Forum :: الأقســـام غير العسكريـــة :: تواصل الأعضاء-
التعليقات المنشورة لا تعبر عن رأي ادارة الموقع ولا نتحمل أي مسؤولية قانونية حيال ذلك ويتحمل كاتبها مسؤولية النشر

Powered by Arab Army. Copyright © 2015

شركاؤنا: روسيا ما وراء العناوين