أهلا وسهلا بك زائرنا الكريم، اذا كانت هذه زيارتك الأولى للمنتدى، فيرجى التكرم بالاطلاع على القوانين بالضغط هنا. كما يشرفنا أن تقوم بالتسجيل بالضغط هنا إذا رغبت بالمشاركة في المنتدى، أما إذا رغبت بقراءة المواضيع والإطلاع فتفضل بزيارة المواضيع التي ترغب.

رسالة خطأ عند دخول المنتدي من الاكسبلورار

حفظ البيانات؟
الرئيسية
التسجيل
الدخول
فقدت كلمة المرور
القوانين
البحث فى المنتدى



الرئيسيةالتسجيلدخول

شاطر | .
 

 رسالة خطأ عند دخول المنتدي من الاكسبلورار

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل 
انتقل الى الصفحة : 1, 2  الصفحة التالية
كاتب الموضوعرسالة
usama1001

مســـاعد
مســـاعد



الـبلد :
العمر : 40
المهنة : قناص
المزاج : صافي
التسجيل : 28/05/2010
عدد المساهمات : 429
معدل النشاط : 362
التقييم : 5
الدبـــابة :
الطـــائرة :
المروحية :




مُساهمةموضوع: رسالة خطأ عند دخول المنتدي من الاكسبلورار    الإثنين 17 أكتوبر 2011 - 11:46

علي فكرة انا بتظهر لي رساله عند دخولي لموقع الجيش العربي ولا يتم تحميل الصفحة

تظهر الصورة التي في اول الصفحة من أعلي فقط وتظهر الرساله التالية علي شريط الحالة اسفل الصفحة

Done , but with errors on page

وكنت اعتقد ان في مشكله كبيرة في الموقع بتاعنا وبسبب هذة الرسالة ما دخلت
علي الموقع لفترة طويلة 20
و اعتقدت ان في مشكله في منتدانا .
لكن لما الموضوع استمر فترة طويلة جربت من متصفح اخر ففعلا المنتدي اشتغل
كويس ب فيرفكس و كمان ب جوجل كروم لكن الرساله لسه بتيجي علي الانترنت
اكسبلورار 6
ملحوظه
I have Internet Explorer ver 8
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
GOLD_FIGHTER

لـــواء
لـــواء



الـبلد :
المهنة : محامي & صيانه الكمبيوتر
التسجيل : 17/09/2011
عدد المساهمات : 4581
معدل النشاط : 4060
التقييم : 265
الدبـــابة :
الطـــائرة :
المروحية :




مُساهمةموضوع: رد: رسالة خطأ عند دخول المنتدي من الاكسبلورار    الإثنين 17 أكتوبر 2011 - 11:49

انتا ايه ال رماك علي الانترنت اكسبلور بس
ده مفيش امر من الانترنت اكسبلور

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
usama1001

مســـاعد
مســـاعد



الـبلد :
العمر : 40
المهنة : قناص
المزاج : صافي
التسجيل : 28/05/2010
عدد المساهمات : 429
معدل النشاط : 362
التقييم : 5
الدبـــابة :
الطـــائرة :
المروحية :




مُساهمةموضوع: رد: رسالة خطأ عند دخول المنتدي من الاكسبلورار    الإثنين 17 أكتوبر 2011 - 15:56

@GOLD_FIGHTER كتب:
انتا ايه ال رماك علي الانترنت اكسبلور بس
ده مفيش امر من الانترنت اكسبلور


انا بصراحة بحب الفيرفوكس أكتر ... بس انا حبيت اعرض المشكلة علشان ممكن تقابل ناس تانية باردو .
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
محمد علام

مشرف سابق
لـــواء

مشرف سابق  لـــواء



الـبلد :
المزاج : كلنا من اجل مصر
التسجيل : 20/02/2010
عدد المساهمات : 12009
معدل النشاط : 11382
التقييم : 863
الدبـــابة :
الطـــائرة :
المروحية :




مُساهمةموضوع: رد: رسالة خطأ عند دخول المنتدي من الاكسبلورار    الإثنين 17 أكتوبر 2011 - 16:00

سيتم رفع الامر الي المدير فورا ياااخوة ، ونحن نضع الفاير فوكس كالمتصفح الامثل للمنتدي وننصح الاعضاء به .
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
نسر قرطاج

لـــواء
لـــواء



الـبلد :
التسجيل : 06/09/2010
عدد المساهمات : 3458
معدل النشاط : 4456
التقييم : 349
الدبـــابة :
الطـــائرة :
المروحية :




مُساهمةموضوع: رد: رسالة خطأ عند دخول المنتدي من الاكسبلورار    الإثنين 17 أكتوبر 2011 - 16:18

أنا عند دخولي للمنتدى كل مرة تضهر لي صفحة إشهار بدل المنتدى ولا أعرف كيف اتخلص منها فهل من مساعدة .
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
GOLD_FIGHTER

لـــواء
لـــواء



الـبلد :
المهنة : محامي & صيانه الكمبيوتر
التسجيل : 17/09/2011
عدد المساهمات : 4581
معدل النشاط : 4060
التقييم : 265
الدبـــابة :
الطـــائرة :
المروحية :




مُساهمةموضوع: رد: رسالة خطأ عند دخول المنتدي من الاكسبلورار    الإثنين 17 أكتوبر 2011 - 16:22

@نسر قرطاج كتب:
أنا عند دخولي للمنتدى كل مرة تضهر لي صفحة إشهار بدل المنتدى ولا أعرف كيف اتخلص منها فهل من مساعدة .
حاول ان تستخدم متصفح اخر مثل الفايرفوكس او جوجل شرم
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
نسر قرطاج

لـــواء
لـــواء



الـبلد :
التسجيل : 06/09/2010
عدد المساهمات : 3458
معدل النشاط : 4456
التقييم : 349
الدبـــابة :
الطـــائرة :
المروحية :




مُساهمةموضوع: رد: رسالة خطأ عند دخول المنتدي من الاكسبلورار    الإثنين 17 أكتوبر 2011 - 16:25

@GOLD_FIGHTER كتب:
@نسر قرطاج كتب:
أنا عند دخولي للمنتدى كل مرة تضهر لي صفحة إشهار بدل المنتدى ولا أعرف كيف اتخلص منها فهل من مساعدة .
حاول ان تستخدم متصفح اخر مثل الفايرفوكس او جوجل شرم


أنا استخدم فر فوكس ونفس الشيء لجوجل كروم وهذه هي الصفحة التي تضهر لي;
http://adf.ly/833503/int/http://www.arabic-military.com/
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
GOLD_FIGHTER

لـــواء
لـــواء



الـبلد :
المهنة : محامي & صيانه الكمبيوتر
التسجيل : 17/09/2011
عدد المساهمات : 4581
معدل النشاط : 4060
التقييم : 265
الدبـــابة :
الطـــائرة :
المروحية :




مُساهمةموضوع: رد: رسالة خطأ عند دخول المنتدي من الاكسبلورار    الإثنين 17 أكتوبر 2011 - 16:54

@نسر قرطاج كتب:
@GOLD_FIGHTER كتب:

حاول ان تستخدم متصفح اخر مثل الفايرفوكس او جوجل شرم


أنا استخدم فر فوكس ونفس الشيء لجوجل كروم وهذه هي الصفحة التي تضهر لي;
http://adf.ly/833503/int/http://www.arabic-military.com/

هذه صفحه اعلانيه (مفيش خوف منها ولا حاجه ) ودي بتظهر عن طريق السيرفر المضاف اليه الموقع وبتظهر علي حسب الاي بي وساعات بتظهرلي وانا بحمل حاجات ابقي اضغط علي علي skip add
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
خير جنود الارض

عمـــيد
عمـــيد



الـبلد :
المزاج : واقعي جدا لا احب تصوير الامور باشكال ورد
التسجيل : 17/02/2011
عدد المساهمات : 1736
معدل النشاط : 1860
التقييم : 44
الدبـــابة :
الطـــائرة :
المروحية :




مُساهمةموضوع: رد: رسالة خطأ عند دخول المنتدي من الاكسبلورار    الإثنين 17 أكتوبر 2011 - 17:14

انا ايضا نفس المشكل عندما اضغط على لينك في المنتدى يأخذني الى صفحة اشهارية
ايضا مشكل اخر ظهر مأخرا
لا استطيع وضع اليوتوب
حاولت مرارا وتكرارا بدون فائدة
مع انني في السابق كنت اظع اليوتوب بكل سهولة المشكلة بدأت منذ اسبوع تقريبا
ملاحظة انا استخدم متصفح الجوجل شروم 80
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
GOLD_FIGHTER

لـــواء
لـــواء



الـبلد :
المهنة : محامي & صيانه الكمبيوتر
التسجيل : 17/09/2011
عدد المساهمات : 4581
معدل النشاط : 4060
التقييم : 265
الدبـــابة :
الطـــائرة :
المروحية :




مُساهمةموضوع: رد: رسالة خطأ عند دخول المنتدي من الاكسبلورار    الإثنين 17 أكتوبر 2011 - 17:19

دي اعلانات من ال hosting مش من المنتدي

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
نسر قرطاج

لـــواء
لـــواء



الـبلد :
التسجيل : 06/09/2010
عدد المساهمات : 3458
معدل النشاط : 4456
التقييم : 349
الدبـــابة :
الطـــائرة :
المروحية :




مُساهمةموضوع: رد: رسالة خطأ عند دخول المنتدي من الاكسبلورار    الإثنين 17 أكتوبر 2011 - 17:25

@GOLD_FIGHTER كتب:
دي اعلانات من ال hosting مش من المنتدي


هل هناك طريقة للتخلص منها ؟
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
GOLD_FIGHTER

لـــواء
لـــواء



الـبلد :
المهنة : محامي & صيانه الكمبيوتر
التسجيل : 17/09/2011
عدد المساهمات : 4581
معدل النشاط : 4060
التقييم : 265
الدبـــابة :
الطـــائرة :
المروحية :




مُساهمةموضوع: رد: رسالة خطأ عند دخول المنتدي من الاكسبلورار    الإثنين 17 أكتوبر 2011 - 17:58

@نسر قرطاج كتب:
@GOLD_FIGHTER كتب:
دي اعلانات من ال hosting مش من المنتدي


هل هناك طريقة للتخلص منها ؟
للاسف لا لانها عن طريق الهوستينج يعني من السيرفر
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
Mr Nad

مؤسس المنتدى
مؤسس المنتدى



الـبلد :
التسجيل : 17/08/2007
عدد المساهمات : 3220
معدل النشاط : 1179
التقييم : 140
الدبـــابة :
الطـــائرة :
المروحية :




مُساهمةموضوع: رد: رسالة خطأ عند دخول المنتدي من الاكسبلورار    الثلاثاء 18 أكتوبر 2011 - 1:05

ظننت أن مستعملي internet explorer قد انقرضوا نهائيا

شكرا على التنبيه. هل مازالت المشكة عندك الآن؟
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
raed1992

لـــواء
لـــواء



الـبلد :
العمر : 24
المهنة : Junior Android Developer
المزاج : جميل ولذيذ طول ما انت بعيد عن مصر...هااك
التسجيل : 17/09/2010
عدد المساهمات : 7248
معدل النشاط : 6826
التقييم : 303
الدبـــابة :
الطـــائرة :
المروحية :




مُساهمةموضوع: رد: رسالة خطأ عند دخول المنتدي من الاكسبلورار    الثلاثاء 18 أكتوبر 2011 - 7:57

Dr Nad كتب:
ظننت أن مستعملي internet explorer قد انقرضوا نهائيا

شكرا على التنبيه. هل مازالت المشكة عندك الآن؟

لا زالو يقاومون
لكننا نطاردهم شارع شارع حاره حاره دار دار زنجه زنجه
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
usama1001

مســـاعد
مســـاعد



الـبلد :
العمر : 40
المهنة : قناص
المزاج : صافي
التسجيل : 28/05/2010
عدد المساهمات : 429
معدل النشاط : 362
التقييم : 5
الدبـــابة :
الطـــائرة :
المروحية :




مُساهمةموضوع: رد: رسالة خطأ عند دخول المنتدي من الاكسبلورار    الثلاثاء 18 أكتوبر 2011 - 10:00

Dr Nad كتب:
ظننت أن مستعملي internet explorer قد انقرضوا نهائيا

شكرا على التنبيه. هل مازالت المشكة عندك الآن؟

يا دكتور انا عندي فايرفوكس و كروم وبشتغل بيهم دائماً لكن المثل بيقول " الاديمة تحلي " و الاديمة هي انترنت اكسبلورار ههههههههههههههه
يعني هو الديفولت بتاعي لكن مش المفضل طبعاً
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
GOLD_FIGHTER

لـــواء
لـــواء



الـبلد :
المهنة : محامي & صيانه الكمبيوتر
التسجيل : 17/09/2011
عدد المساهمات : 4581
معدل النشاط : 4060
التقييم : 265
الدبـــابة :
الطـــائرة :
المروحية :




مُساهمةموضوع: رد: رسالة خطأ عند دخول المنتدي من الاكسبلورار    الثلاثاء 18 أكتوبر 2011 - 10:04

@usama1001 كتب:
Dr Nad كتب:
ظننت أن مستعملي internet explorer قد انقرضوا نهائيا

شكرا على التنبيه. هل مازالت المشكة عندك الآن؟

يا دكتور انا عندي فايرفوكس و كروم وبشتغل بيهم دائماً لكن المثل بيقول " الاديمة تحلي " و الاديمة هي انترنت اكسبلورار ههههههههههههههه
يعني هو الديفولت بتاعي لكن مش المفضل طبعاً
الانترنت اكسبلور 9 و10 افضل من 8 ولكن ليسوا افضل من الفايرفوكس او جوجل او حتي اوبرا وياعم خلي الديفولت بتاعك الفايرفوكس والقديمه تحلي اه متفكرناش بقي 58
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
المخابرات العسكرية

عريـــف أول
عريـــف أول



الـبلد :
التسجيل : 03/10/2011
عدد المساهمات : 122
معدل النشاط : 126
التقييم : -15
الدبـــابة :
الطـــائرة :
المروحية :




مُساهمةموضوع: رد: رسالة خطأ عند دخول المنتدي من الاكسبلورار    الثلاثاء 18 أكتوبر 2011 - 11:59

حمل احدث اصدار من برنامج

adobe flash player activex


adobe flash player plugin


وتنتهي مشكلة explorer ان شاء الله
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
GOLD_FIGHTER

لـــواء
لـــواء



الـبلد :
المهنة : محامي & صيانه الكمبيوتر
التسجيل : 17/09/2011
عدد المساهمات : 4581
معدل النشاط : 4060
التقييم : 265
الدبـــابة :
الطـــائرة :
المروحية :




مُساهمةموضوع: رد: رسالة خطأ عند دخول المنتدي من الاكسبلورار    الثلاثاء 18 أكتوبر 2011 - 12:02

@المخابرات العسكرية كتب:
حمل احدث اصدار من برنامج

adobe flash player activex


adobe flash player plugin


وتنتهي مشكلة explorer ان شاء الله
البرنامج ده اساسي يعني لازم تسطبه (وعلي فكره هو المسئول عن تشغبل الفيديوهات علي النت يعني اساسي) في اي متصفح مش الانترنت اكسبلور بس وكمان الانترنت اكسيلور في عيوب جامده جدا زي تقله الشديد ومستوي الامان فيه ال زي وشه
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
المخابرات العسكرية

عريـــف أول
عريـــف أول



الـبلد :
التسجيل : 03/10/2011
عدد المساهمات : 122
معدل النشاط : 126
التقييم : -15
الدبـــابة :
الطـــائرة :
المروحية :




مُساهمةموضوع: رد: رسالة خطأ عند دخول المنتدي من الاكسبلورار    الثلاثاء 18 أكتوبر 2011 - 12:18

هو برنامج اساسي صحيح ولاكن هذا البرنامج

له اصدارات عديدة وهو يتم تحديثة باستمرار فانا طلبت منه ان يحدث الاصدار الموجود عنده

وانا اخالفك الراي بالنسبة للاكسبلور هو متصفح جدي

ولو لم يكن كذالك لما وضعته شركة المايكرو سوفت كمتصفح اساسي وافتراضي في الاوندوز

وفيه ايضا ميزة التصفح الخاص او سري :>
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
GOLD_FIGHTER

لـــواء
لـــواء



الـبلد :
المهنة : محامي & صيانه الكمبيوتر
التسجيل : 17/09/2011
عدد المساهمات : 4581
معدل النشاط : 4060
التقييم : 265
الدبـــابة :
الطـــائرة :
المروحية :




مُساهمةموضوع: رد: رسالة خطأ عند دخول المنتدي من الاكسبلورار    الثلاثاء 18 أكتوبر 2011 - 12:24

@المخابرات العسكرية كتب:
هو برنامج اساسي صحيح ولاكن هذا البرنامج

له اصدارات عديدة وهو يتم تحديثة باستمرار فانا طلبت منه ان يحدث الاصدار الموجود عنده

وانا اخالفك الراي بالنسبة للاكسبلور هو متصفح جدي

ولو لم يكن كذالك لما وضعته شركة المايكرو سوفت كمتصفح اساسي وافتراضي في الاوندوز

وفيه ايضا ميزة التصفح الخاص او سري :>
هو متصفح اساسي في ميكروسوفت لانه من غير المعقول ان يتم دمج متصفح اخر في ويندوز من شركه اخري منافسه لها فمن الطبيعي ان تدمج معه متصفحها هي وممكن اجيب لحضرتك الترتيب العالمي للمتصفحات وشوف الترتيب بنفسك
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
المخابرات العسكرية

عريـــف أول
عريـــف أول



الـبلد :
التسجيل : 03/10/2011
عدد المساهمات : 122
معدل النشاط : 126
التقييم : -15
الدبـــابة :
الطـــائرة :
المروحية :




مُساهمةموضوع: رد: رسالة خطأ عند دخول المنتدي من الاكسبلورار    الثلاثاء 18 أكتوبر 2011 - 12:30

ههه طيب ولا يهمك هو فعلا هناك تنافس بين هذه الشركات

لتصميم الافضل

وكل شخص ييرتاح بمتصفح اكثر من الاخر
:>
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
GOLD_FIGHTER

لـــواء
لـــواء



الـبلد :
المهنة : محامي & صيانه الكمبيوتر
التسجيل : 17/09/2011
عدد المساهمات : 4581
معدل النشاط : 4060
التقييم : 265
الدبـــابة :
الطـــائرة :
المروحية :




مُساهمةموضوع: رد: رسالة خطأ عند دخول المنتدي من الاكسبلورار    الثلاثاء 18 أكتوبر 2011 - 12:59

@المخابرات العسكرية كتب:
ههه طيب ولا يهمك هو فعلا هناك تنافس بين هذه الشركات

لتصميم الافضل

وكل شخص ييرتاح بمتصفح اكثر من الاخر
:>
ده ترتيب المتصفحات لعام 2011

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
الشهاب

لـــواء
لـــواء



الـبلد :
التسجيل : 20/12/2010
عدد المساهمات : 2633
معدل النشاط : 2240
التقييم : 104
الدبـــابة :
الطـــائرة :
المروحية :




مُساهمةموضوع: رد: رسالة خطأ عند دخول المنتدي من الاكسبلورار    الثلاثاء 18 أكتوبر 2011 - 14:17

انا كلما دخلت الى المنتدى ادخل الى هذا الموقع
و انا ادخل من قوقل شروم

http://adf.ly/833503/int/http://www.arabic-military.com/login
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
GOLD_FIGHTER

لـــواء
لـــواء



الـبلد :
المهنة : محامي & صيانه الكمبيوتر
التسجيل : 17/09/2011
عدد المساهمات : 4581
معدل النشاط : 4060
التقييم : 265
الدبـــابة :
الطـــائرة :
المروحية :




مُساهمةموضوع: رد: رسالة خطأ عند دخول المنتدي من الاكسبلورار    الثلاثاء 18 أكتوبر 2011 - 14:22

@الشهاب كتب:
انا كلما دخلت الى المنتدى ادخل الى هذا الموقع
و انا ادخل من قوقل شروم

http://adf.ly/833503/int/http://www.arabic-military.com/login
@GOLD_FIGHTER كتب:
@نسر قرطاج كتب:



أنا
استخدم فر فوكس ونفس الشيء لجوجل كروم وهذه هي الصفحة التي تضهر لي;
http://adf.ly/833503/int/http://www.arabic-military.com/

هذه
صفحه اعلانيه (مفيش خوف منها ولا حاجه ) ودي بتظهر عن طريق السيرفر المضاف
اليه الموقع وبتظهر علي حسب الاي بي وساعات بتظهرلي وانا بحمل حاجات ابقي
اضغط علي علي skip add
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
الشهاب

لـــواء
لـــواء



الـبلد :
التسجيل : 20/12/2010
عدد المساهمات : 2633
معدل النشاط : 2240
التقييم : 104
الدبـــابة :
الطـــائرة :
المروحية :




مُساهمةموضوع: رد: رسالة خطأ عند دخول المنتدي من الاكسبلورار    الثلاثاء 18 أكتوبر 2011 - 14:35

@GOLD_FIGHTER كتب:
@الشهاب كتب:
انا كلما دخلت الى المنتدى ادخل الى هذا الموقع
و انا ادخل من قوقل شروم

http://adf.ly/833503/int/http://www.arabic-military.com/login
@GOLD_FIGHTER كتب:


هذه
صفحه اعلانيه (مفيش خوف منها ولا حاجه ) ودي بتظهر عن طريق السيرفر المضاف
اليه الموقع وبتظهر علي حسب الاي بي وساعات بتظهرلي وانا بحمل حاجات ابقي
اضغط علي علي skip add

اعتذر لم اقرا كل الردود
و شكرا على الشرح
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
 

رسالة خطأ عند دخول المنتدي من الاكسبلورار

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 2انتقل الى الصفحة : 1, 2  الصفحة التالية

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
منتدى الجيش العربي Arab Army Forum :: الأقســـام غير العسكريـــة :: المنتدى التقني والعلمي-
التعليقات المنشورة لا تعبر عن رأي ادارة الموقع ولا نتحمل أي مسؤولية قانونية حيال ذلك ويتحمل كاتبها مسؤولية النشر

Powered by Arab Army. Copyright © 2015

شركاؤنا: روسيا ما وراء العناوين